Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

În România, 8% din bugetul total de marketing s-a alocat distribuţiei de pliante în cutiile poştale

posta4.jpg
The European Letterbox Marketing Association (ELMA) a publicat cel de-al treilea studiu european de distribuţie de pliante în cutiile poştale pentru 22 pieţe europene. Studiul arată că piaţa de distribuţie de pliante din Europa se află încă în recuperare după recesiune.

Volumul total al pliantelor distribuite a fost de 115 miliarde de articole, cu o creştere de 2,2% faţă de 2011. Cu toate acestea, presiunea exercitată asupra costurilor a făcut ca sumele cheltuite să rămână la 3,9 miliarde de euro, cu 0,7% mai mici faţă de 2011.

Croaţia a fost singura ţară care a cunoscut o creştere a numărului de pliante distribuite în cutiile poştale: de la 7 la 8 pliante distribuite săptămânal. Marile economii Franţa, Germania şi Marea Britanie au balansat declinul volumelor de distribuţii din Țările Scandinave şi CEE, crescând numărul de distribuţii în cutiile poştale. În România, o casă primeşte în medie două pliante săptămânal.

Cele mai mari volume în distribuţia de pliante în cutiile poştale continuă şi în 2012 să fie deţinute de: Germania (23,3 miliarde), Franţa (21,17 miliarde), Italia (12 miliarde) şi Olanda (11,02 miliarde). România ocupă cea de-a 20-a poziţie, cu 800 milioane de exemplare distribuite.

Faţă de ediţiile precedente, noul studiu ELMA oferă informaţii cu privire la bugetele alocate la nivel procentual distribuţiei de pliante în cutiile poştale din totalul bugetelor de marketing. Per ansamblu, regiunea nordică alocă un buget mai mare pentru distribuţiile în cutiile poştale: Danemarca (15%), Finlanda (11%), Franţa (9,6%) şi Norvegia (8,1%). Cel mai mic buget alocat distribuţiei în cutiile poştale se regăseşte în: Marea Britanie (1,5%), Polonia (1,8%) şi Germania (2%).  În România, 8% din bugetul total de marketing s-a alocat distribuţiei de pliante în cutiile poştale.

Pentru gospodăriile din Olanda se continuă  trendul ultimilor trei ani: acestea primesc cel mai mare numar de articole ce provin din distribuţii în cutiile poştale, din Europa. Cu toate acestea, şi aici, totalul a scăzut cu 1 articol, ajungând la 35 articole pe gospodărie.

Totuşi, rămâne o distanţă considerabilă între cei care sunt în fruntea clasamentului şi codaşii – România şi Irlanda primind câte 2 articole pe gospodărie, în ciuda unei uşoare creşteri înregistrate anul trecut în Irlanda a bugetului alocat pentru distribuţii în cutiile poştale. Numărul mediu de articole primite de o gospodărie din Europa rămâne de 12 pe săptămână.

Comentând rezultatele cercetării, Mark Davies, preşedintele ELMA şi Director General al TNT Post DoorDrop Media UK, a spus: „Studiul realizat de ELMA confirmă faptul că, sectorul distribuţiilor de pliante în cutiile poştale din Europa îşi revine după recesiune dar se confruntă cu o presiune exercitată asupra preţurilor, în ciuda unei creşteri în volum.”

La rândul său, Marian Șeitan, director general al Inbox Marketing, companie membră a ELMA din România, a declarat: „Piaţa romanească a serviciilor de distribuţie de pliante în cutiile poştale a trecut în ultimii ani printr-un proces de creştere semnificativă a nivelului de calitate al serviciilor, într-o mare măsură datorită adoptării datelor geografice şi a tehnologiilor GIS ca instrumente de lucru operaţionale. Conform măsurătorilor independente, Inbox Marketing, se situează peste media europeană în ceea ce priveşte nivelul de calitate al distribuţiei de pliante în cutiile poştale, ceea ce ne-a ajutat să ajungem la o cotă de piaţă în România de circa 60%”.

The European Letterbox Marketing Association (ELMA) este o alianţă strategică formată din companii experimentate în distribuţia de pliante în cutiile poştale la nivel pan-european, fondată în octombrie 1990.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii