Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

În ianuarie, Studio Moderna a fost cel mai mare consumator de publicitate TV

adriana-bahmuteanu-mirabela-dauer.jpg
Compania de teleshopping Studio Moderna, care promovează printre altele tigaia Dry Cooker și salteaua Dormeo, a fost cel mai mare consumator de publicitate TV în luna ianuarie. Promovarea medicamentelor OTC „a luat fața” reclamelor telecom.

În perioada 1 – 29 ianuarie 2013, Studio Moderna s-a plasat pe primul loc în topul companiilor cu cele mai mari volume de publicitate pe micul ecran. Aceasta a adunat 9.734 de puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP).

În general, ianuarie se caracterizează printr-un consum redus de publicitate pe toate mediile, inclusiv televiziune. De fapt, este luna cu cele mai mici bugete din timpul anului. Consumul de publicitate TV s-a ridicat la 127.214 GRP-uri la nivel urban, cu 36,7% mai mic decât cel înregistrat în luna precedentă.

Pe următoarele locuri în topul lunii ianuarie s-au plasat companiile Procter&Gamble (7.094 GRP-uri), Unilever (6.773) și Reckitt Benckiser (4.264).

De remarcat „tăcerea” celor trei mari operatori de telecomunicații mobile, care nu se plasează pe primele 15 locuri ale topului. Cosmote a consumat 1.905 puncte de audiență (locul 16), Orange a adunat 1.582 (locul 21), iar Vodafone practic… a luat o pauză de respirație.

În schimb, au fost foarte agresive brandurile de sezon ale companiilor și distribuitorilor de OTC. Acestea au obținut aproape 21% din volumul punctelor de audiență livrate de piața TV, clasându-se pe primul loc în topul categoriilor de produse și servicii promovate pe televiziuni.

Dintre supermarketuri și hipermarketuri, doar Rewe, care deține rețeaua Billa și Penny Market, a consumat un buget substanțial de publicitate TV: 2.504 GRP-uri. Băncile au fost inexistente în calupurile publicitare ale primei luni a anului.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii