Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

În august a scăzut consumul TV la marile televiziuni, dar a crescut la stațiile care nu sunt înscrise în sondajele de audiență

televiziune.jpg
În luna august, televiziunile din grupul Intact au avut o cotă cumulată de piață de 21,02% la nivel urban (all day), potrivit măsurătorilor Kantar Media. Cifra este mai mare decât a stațiilor din grupul Pro TV S.A. (20,41%). Audiența Antena 1 în august s-a apropiat la 10.000 de telespectatori față de cea de la Pro TV, liderul pieței.

Cota de piață a celor cinci televiziuni din grupul Intact a scăzut în luna abia încheiată cu 1,38 puncte procentuale față de cea din iulie, la nivel urban. Totuși, grupul Intact își păstrează poziția de lider și în această lună.

Antena 3 a atins o cotă de 6,37% (all day), ajungând a treia televiziune în urban și profitând de scăderea în sondaje a televiziunii Kanal D. Antena 1 a pierdut 0,72 puncte procentuale față de iulie, obținând 12,56% market share urban, dar se menține în „coasta” Pro TV, la o diferență de 10.000 de telespectatori pe minut.

Cotele de vizionare ale celorlalte stații din grupul Intact au fost: Euforia – 1,0%, Antena 2 (0,74%) și GSP TV (0,34%).

Televiziunile din grupul Pro TV S.A. au obținut o cotă cumulată de piață de 20,41% la nivel urban (all day). (De menționat este că august este luna în care Adrian Sârbu și-a dat demisia din fruntea CME.) Cota s-a menținut la nivelul lunii iulie (20,46%).

Pro TV a avut o cotă de 13,01% (all day), în scădere cu 0,92 puncte procentuale față de iulie. În schimb, Acasă TV a câștigat audiență, cota sa situându-se la 4,66%, mai mare cu 0,47 puncte procentuale față de cea din iulie.

Celelalte stații din grup au avut următoarele cote de audiență la nivel urban: Sport.ro – 1,12%, Pro Cinema – 1,12%, MTV România – 0,31% și Acasă Gold – 0,19%.

Kanal D, televiziune care activează pe piața autohtonă fără a avea sprijinul unui grup în țară, a avut o cotă de piață urbană de 4,88%, cu 2,03 puncte procentuale mai mică decât în luna precedentă. Dintre marile televiziuni, Kanal D a suferit cele mai mari pierderi de audiență.

În luna august se înregistrează cel mai redus consum de televiziune din timpul anului (lună de concedii).

Totuși, în sondajele de audiență figurează o secțiune „Alții”, care cuprinde televiziuni care nu au aderat la plata audienței către Asociația Română de Măsurare a Audienței (ARMA). Această categorie a înregistrat o cotă de piață de 15,17%, peste liderul Pro TV. Explicația constă în creșterea audienței canalului de sport Digi Sport, care nu este membru ARMA și a cărui audiențe sunt trecute la secțiunea „Alții”. Este cea mai spectaculoasă creștere de audiență pentru secțiunea „Alții”, de la 13,21% în iulie, la 15,17% în august (all day).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii