Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

În 2015, aproape 57% din veniturile companiilor de media vor proveni din zona digitală

Elena_Badea_Director_Marketing.jpg
Veniturile companiilor de media şi divertisment provenind din zona digitală vor depăşi curând nivelul de 50% în raport cu cele tradiţionale, se arată într-un studiul realizat de Ernst & Young, „Digital agility now! Creating a high-velocity media and entertainment organization in the age of transformative technology”. În prezent, veniturile provenind din zona de digital se cifrează, în medie, la 47%, iar respondenţii consideră că, până în 2015, acestea vor depăşi 57% din totalul veniturilor, digitalul devenind astfel noua normă a industriei şi sursa majoritară de venituri pentru companiile de media şi divertisment.

Studiul identifică principalele caracteristici ale „liderilor digitali de succes” din industria de media şi divertisment.

Companiile de succes sunt cele care folosesc noile tehnologii nu doar pentru a dezvolta noi produse şi servicii, ci şi pentru a construi organizaţii mai dinamice, capabile să simtă din timp şi să răspundă mult mai rapid la modificările ce survin în aşteptările consumatorilor, în oportunităţile din piaţă şi pe zona de riscuri. (Rezultatele au fost furnizate de o cercetare realizată pe baza unor interviuri cu peste 550 de executivi seniori, provenind din cele mai importante companii globale de media şi divertisment.)

Liderii digitali de succes sunt cei care definesc noile matrici ale dinamicii organizaţionale, pe măsură ce are loc tranziţia către digital a industriei de media şi divertisment iar digitalul devine noua normă. 

„Mobilul, reţelele sociale, tehnologiile cloud şi big data analytics sunt cele care setează noile reguli ale jocului pentru firmele de media şi divertisment”, a declarat Elena Badea, Director de Marketing si Comunicare, Ernst & Young Romania. „Toate aceste tehnologii pot fi de folos liderilor digitali din industria de media şi divertisment, care au făcut deja paşi mari adoptând devreme digitalul, ca să-şi extindă avantajele, iar pentru cei care au rămas în urmă reprezintă o bună oportunitate ca să se poată adapta mai rapid şi să recupereze din întârzieri”.   

Potrivit raportului, o altă diferenţă majoră între liderii digitali de succes şi ceilalţi participanţi la studiu constă într-o mai mare importanţă acordată de primii folosirii tehnologiilor mobile, a reţelelor sociale, a tehnologiilor cloud şi big data analytics în cadrul colaborărilor interne.

De exemplu, peste 60% dintre liderii digitali de succes consideră că reţelele sociale joacă un rol foarte important în comunicarea internă dintre angajaţi: 67% din lideri o consideră „foarte” sau „extrem” de importantă, comparativ cu 42% în cazul celorlalţi. Studiul evidenţiază importanţa colaborării rapide şi facile având la bază reţelele sociale, care este şi una din principalele caracteristici ale unei organizaţii dinamice, în cazul căreia fluxul de informaţii este la îndemâna tuturor. 

Studiul subliniază faptul că liderii digitali care au implementat programe avansate de social listening (monitorizarea reţelelor sociale), de analiză aprofundată şi o infrastructură bazată pe cloud au o capacitate sporită să dezvolte produse noi şi să identifice resurse noi.

Totodată, companiile lor îşi dezvoltă abilitatea de a învăţa rapid din greşeli şi de a le repara în cel mai scurt timp. Această agilitate organizaţională este necesară pentru a răspunde cerinţelor consumatorului al cărui comportament digital este în evoluţie rapidă.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii