Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Ileana Tomescu: „România a intrat pe deplin în era digitală”

Ileana_Tomescu_1.JPG
În buna tradiție jurnalistică, fiecare an se încheie cu întrebarea (naivă, dar justificată) cum a fost anul? A doua curiozitate este cum va fi anul ce se apropie, mai greu sau mai ușor? „Forbes România” a renunțat la aceste două întrebări. Am adresat șapte întrebări pentru oamenii din businessul de comunicare.

Ileana Tomescu, Managing Partner BPN România

Forbes: Trei lucruri bune care s-au întâmplat agenției dvs. în 2013.

Ileana Tomescu: Anul acesta am trecut la următorul nivel, pășind pe teritoriul digitalului, o direcție extrem de bine primită de clienții noștri. Am dezvoltat un nucleu puternic de digital, creând un departament specializat în performance media, ceea ce a determinat cvadruplarea veniturilor BPN în această zonă față de anul trecut. Înțelegerea și parcurgerea acestui teritoriu digital ne-au făcut să creștem cu 30% cifra de afaceri a agenției versus 2012.

Forbes: Trei momente dificile prin care a trecut agenția dvs. în 2013.

Ileana Tomescu: Momentele mai puțin plăcute au fost cauzate, desigur, de OUG 25/ 12 aprilie, o speță care a tulburat echilibrul unei industrii întregi. În plus, față de birocrația imensă pe care a generat-o, a trebuit să ne repliem rapid, să găsim soluții prin care să putem funcționa în continuare, ca industrie. Volumul de muncă pentru serviciile TV a crescut incredibil și am fost puși în fața unei situații ce inițial părea imposibil de gestionat.

Forbes: Trei lucruri bune care au avut loc pe piața de publicitate din Romania în acest an.

Ileana Tomescu: România a intrat pe deplin în era digitală. Am văzut în 2013 puterea ideii translatată în campanii ce foloseau canale noi, chiar neașteptate. De exemplu, mobile marketingul. Ne reorientăm și ne adaptăm în continuu – aceasta este provocarea la care încearcă să răspună comunicarea din România. În aceeași poveste se înscriu lansarea True View și a formatului inRead Video, care au deschis noi porți comunicării.

Forbes: Trei lucruri care v-au enervat pe piața de publicitate din acest an.

Ileana Tomescu: Am fost, nu știu dacă enervată este cuvântul cel mai potrivit, ci mai degrabă bulversată de anumite decizii – legislația în schimbare, peste noapte, fără norme de aplicare și fără vreun plan pregătit pentru haosul pe care aceasta l-ar putea produce: birocrația impusă de OUG 25/12 aprilie, care a provocat un puternic dezechilibru. Aici, însă, intrăm în probleme de etică în business. Iar România, din punctul meu de vedere, ar trebui să mai lucreze în această zonă.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client nou să facă în 2014?

Ileana Tomescu: Orice client trebuie să înțeleagă consumatorul anului 2014. Nu mai vorbim cu același om ca acum patru-cinci ani. Trăim într-o eră profund digitală și trebuie să ne adaptăm. Dacă în 2004, un spot TV determina instant cumpărarea, astazi TV-ul nu mai are aceeași putere. El informează, creează notorietate, însă decizia de cumpărare trece prin sisteme mult mai complicate.

Astăzi, există internetul, există social-media, există blogurile, există o suprasaturație a pieței, acestea toate formând noua paradigmă a consumului. Clientul anului 2014 trebuie să se adapteze acestor noi reguli, să înțeleagă posibilitățile pe care le are la dispoziție și să le aleagă pe cele optime.

Cred foarte tare în engagement autentic, care nu poate fi transpus mai clar decât prin experiențe reale, traduse la rândul lor prin social-media, mobile marketing și așa mai departe.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client vechi care intenționează să-și taie bugetul de comunicare în 2014?

Ileana Tomescu: Cred cu tărie în rezultate ce pot fi măsurate. În cazul în care un client, dintr-un motiv sau altul, este nevoit să taie bugetul de comunicare, cred că trebuie să fie atent de unde face acest lucru. Bugetul poate fi optimizat dacă cele mai importante touch-points sunt alese după o strategie bine ancorată în realitatea publicului-țintă.

Forbes: Ce v-ați dori să se întâmple pe piața de publicitate în 2014?

Ileana Tomescu: Mi-ar plăcea să funcționăm ca o piață normală, construită pe respectarea principiului fundamental al cererii și ofertei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii