Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering automotive and transportation, as well as other industries. Have any news tip? Drop me an email at iulian.luca@forbes.ro

Summer Plans 2021 |
|

Ileana Dumitru, Director juridic și relații publice BAT Europa Centrală și de Sud: „Văd 2021 ca pe un an de tranziție, în sensul că atât noi ca indivizi, cât și companiile putem privi în sfârșit către viitor”

Vacanță pentru business

După un an care ne-a pus pe toți la încercare, iar prioritatea noastră a fost să oferim siguranță și stabilitate atât pentru colegii, cât și pentru partenerii noștri, acum se întrevede oportunitatea unei relaxări și a adaptării la noua normalitate. Vacanțele sunt cu siguranță necesare, dar nu pentru business, ci pentru oamenii care îl construiesc, pentru că fără un echilibru corect nu putem oferi stabilitate, randament și performanță.

Și avem nevoie de toate acestea, deoarece suntem într-un moment esențial al transformării companiei. BAT și-a asumat misiunea de a construi un viitor mai bun, în care sustenabilitatea este în centrul afacerii noastre, prin reducerea impactului asupra sănătății, prin responsabilitate față de mediu și de comunități și prin susținerea unor principii ferme privind modul în care acționăm în activitatea noastră profesională.

Anul trecut ne-am regândit strategiile și planurile pentru atingerea obiectivelor asumate, pentru a ne adapta cât mai bine condițiilor de lucru în pandemie și cerințelor impuse de autorități, având ca principală prioritate siguranța oamenilor noștri și a partenerilor comerciali. Continuăm proiectele demarate și le dezvoltăm în noul context sanitar, cu responsabilitate și implicare, pentru a răspunde cât mai bine așteptărilor consumatorilor și pentru a susține partenerii comerciali, în special pe cei din HoReCa și retail, puternic afectați de momentele dificile de anul trecut.

În plus, au fost reluate și anumite practici ilicite – de exemplu, contrabanda cu țigări. Anticipăm că rețelele de crimă organizată își vor relua vechile rute și iată că s-a înregistrat o ușoară creștere a contrabandei, deși nivelul ei din primul semestru al lui 2021 rămâne sub 10%, ca urmare a eforturilor susținute ale autorităților române de a stopa astfel de activități ilegale.

Certitudini și predictibilitate

Văd 2021 ca pe un an de tranziție, în sensul că atât noi ca indivizi, cât și companiile putem privi în sfârșit către viitor și putem planifica în avans și pe termen relativ mediu. Ceea ce nu a fost posibil în 2020, când toți ne-am concentrat pe siguranță și pe continuitatea business-ului, în contextul cerințelor imediate și presante create de pandemie. Referitor de elementele de predictibilitate, s-au conturat anumite trenduri la nivel global, pe care le vedem și în România și de care orice business ar trebui să țină cont. De exemplu, o creștere a consumului față de anul trecut, dar cu o puternică orientare către echilibru și bunăstare, o creștere accelerată a digitalizării în foarte multe domenii și un accent puternic pe inovație și pe caracterul sustenabil al activității.

Este exact direcția aleasă de BAT pentru viitor, bazată pe trei piloni principali: inovație în cercetarea și dezvoltarea produselor noastre; transformare printr-o abordare multidimensională a portofoliului concentrat pe produse de nouă generație cu risc redus, care să răspundă nevoilor și preferințelor tot mai diverse ale consumatorilor; și sustenabilitatea afacerii noastre, transpusă în reducerea impactului asupra sănătății și a mediului.

România reprezintă pentru BAT o piață a proiectelor în premieră, care încep să se consolideze și să inspire, la rândul lor, acțiuni similare: din 2019, BAT România a devenit primul jucător din industrie care a dezvoltat o platformă de comenzi on-line pentru retaileri, facilitând comunicarea dintre noi si partenerii noștri comerciali; tot în 2019 am lansat campania de colectare selectivă a chiștoacelor, iar în prezent peste 2 tone de filtre uzate au fost utilizate în procesul de recuperare energetică, în loc să ajungă pe stradă; în 2021, am colectat selectiv versiuni anterioare ale glo, dispozitivul nostru care încălzește tutunul, iar cele peste 8,000 de aparate au fost destinate reciclării.

BAT va continua să investească în dezvoltarea afacerii sale în România, în creșterea profesională permanentă a angajaților săi și în proiecte cu impact pozitiv pentru societate și comunități. Pentru a ne atinge aceste obiective însă este nevoie de un context economic stabil și de un cadru fiscal echilibrat, care pot genera acea predictibilitate atât de necesară unei dezvoltări solide a business-ului.

Îngrijorări

În ceea ce ne privește, implementarea unor politici fiscale multianuale predictibile pentru sectorul tutunului este crucială. Ne dorim echilibru, predictibilitate și stabilitate legislativă, în special fiscală. Aceste elemente condiționează menținerea aceluiași nivel ridicat al contribuțiilor la bugetul de stat (BAT devenind în 2020 cel mai mare contribuabil la bugetul României, buget la care, în 25 de ani, am contribuit cu peste 125 de miliarde de euro), dar și stimularea investițiilor și menținerea unui întreg lanț de distribuție și aprovizionare care, în cazul nostru, numără peste 30.000 de locuri de muncă.

Planuri de business

Desigur că ne vom consolida poziția de lider de piață și rămânem fideli angajamentului nostru de a construi un viitor mai bun pentru consumatori, societate și afacerea noastră. Obiectivul nostru este de a reduce impactul business-ului asupra sănătății și facem deja progrese semnificative către atingerea lui. La nivel global, compania a investit miliarde de euro în cercetarea, dezvoltarea și punerea pe pia­ță a produselor cu risc redus. România este prima ­țară din Uniunea Europeană în care sunt produse Neo, consumabilele din tutun folosite împreună cu glo, produsul inovator care încălzește tutunul. În plus, fabrica de la Ploiești este în prezent singurul furnizor de Neo pentru restul Uniunii Europene.

De asemenea, continuăm dezvoltarea infrastructurii de colectare selectivă a mucurilor de țigară, iar concursul de design pentru scrumiere stradale și de buzunar organizat în parteneriat cu revista igloo va aduce cu siguranță inovația și creativitatea necesare pentru creșterea nivelului de responsabilitate individuală față de mediu și de comunitate. În plus, ne implicăm permanent în parteneriate care susțin mediul cultural, artistic și de afaceri din România și depunem eforturile necesare pentru reducerea impactului asupra mediului în unitățile noastre de producție, prin reducerea deșeurilor, a amprentei de carbon și prin contribuție la economia circulară.

Vacanță în țară sau străinătate

Cu siguranță. Cred foarte mult în echilibru în tot ceea ce fac, iar contextul dificil generat de pandemie, care nu s-a încheiat încă, a evidențiat mai mult ca niciodată importanța siguranței fizice și emoționale și atenția sporită pe care trebuie s-o acordăm stării noastre de bine. Cred că timpul de relaxare petrecut cu noi înșine și conexiunea de calitate cu cei dragi reprezintă un combustibil esențial atât pentru echilibrul nostru emoțional, cât și pentru o bună performanță profesională. Destinații atrăgătoare sunt multe, dar cu siguranță România are prioritate, datorită multor locuri absolut surprinzătoare, iar dezvoltarea recentă în domeniul HoReCa reprezintă un argument convingător pentru a alege această variantă.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii