Cautare




, Contributor

Opinii |
|

Ieșirea Universal și Diva din rețelele RCS & RDS arată necesitatea unui cod deontologic al distribuției de televiziune

Mihai_Pavelescu.jpg
RCS & RDS a scos din 1 ianuarie 2015 televiziunile Universal și Diva din grilele de cablu după ce acestea au încetat să mai fie distribuite pe sateliții folosiți de platforma de satelit a celui mai mare operator de cablu - Digi TV. Mecanismul se repetă, cazul de notorietate fiind reducerea distribuției televiziunilor Discovery, în urmă cu peste doi ani.

Potrivit site-ului www.flysat.com, de la 1 ianuarie 2015 Universal Channel România a părăsit satelitul Thor 6 la 1grd Vest unde se transmitea pe platforma Digi TV pe frecvența 11900, iar Diva Universal România a părăsit satelitul Intelsat 10-02, frecvența 12723, folosită de aceeași platformă Digi TV (sateliții Thor și Intelsat sunt deținuți de o companie americană și sunt folosiți de mai multe platforme de distribuție TV din sud-estul Europei, inclusiv de către platforma de satelit a UPC, Focus Sat).

În relația cu operatorii de cablu din România, compania NBC Universal a folosit, până acum, serviciile de satelit oferite de RCS & RDS prin Digi TV, dar din noiembrie 2014 a notificat piața că va trece pe satelitul Eutelsat.

Potrivit unor comentarii de pe rețelele de socializare și în forumurile de discuții principalul motiv pentru întreruperea distribuției ar fi prețul pe abonat asupra căruia cele două companii nu au putut cădea de acord: NBC a cerut de la RCS un anumit preț, în vreme ce pentru distribuția pe satelit prin Digi TV a trebuit să plătească, până la transferul pe Eutelsat, către RCS, un alt preț.

Conform informațiilor Media Expres, relația NBC Universal cu piața de distribuție din România se realizează prin intermediul companiei Fan TV SRL din București, condusă de Corina Cozmîncă, cu excepția însă a operatorilor majori din piață, inclusiv RCS & RDS, pentru care relațiile contractuale sunt negociate direct de la nivelul reprezentanților NBC Universal de la Londra.

Ca și în cazul scoaterii din rețele de către RCS & RDS a televiziunilor Discovery, în urmă cu aproximativ doi ani, se pare că reprezentanții televiziunilor internaționale americane au dificultăți în a accepta prețurile mici cerute de cea mai mare companie de cablu din România în relațiile sale comerciale. În contrast, un operator cum este Pro TV SA a reușit să obțină distribuția cu taxă pe abonat încasată de la RCS & RDS oferindu-i discounturi de aproximativ 60%.

Așa cum am mai arătat și în trecut, neînțelegerile dintre RCS & RDS și companiile de televiziune afectează abonații, ale căror drepturi de a alege ce televiziuni pot să vadă sunt încălcate și care, deși teoretic au posibilitatea să aleagă între diversele servicii de distribuție de televiziune, sunt, din cauza condițiilor contractuale sau a pachetelor de servicii de tip combinat – internet, TV, telefonie fixă și mobilă – prizonieri „de fapt’ în rețelele existente.

O soluție pentru respectarea drepturilor consumatorilor în cazurile de dispute comerciale care duc la întreruperea furnizării unei televiziuni poate fi adoptarea de către industrie a unui COD DEONTOLOGIC AL DISTRIBUȚIEI DE TELEVIZIUNE, elaborat cu sugestii din partea tuturor părților interesate – cabliști, platforme de satelit, televiziuni și asociațiile sau reprezentanții consumatorilor.

Una dintre axiomele acestui cod ar trebui să fie ca modificările în distribuție să fie făcute cu garantarea posibilității clienților de a opta pentru televiziunile preferate indiferent de rețeaua la care sunt abonați.

Mihai Pavelescu este editorul MEDIA EXPRES.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii