Cautare




, Contributor

SEO & Content Marketing Agency

Sănătate |
|

Idei pentru un spațiu de lucru creativ și productiv

Suntem martorii unei schimbări de perspectivă în viața socială și profesională de azi, iar în același timp suntem afectați cu toții de aceasta.
shutterstock_708551791

Nimeni nu neagă faptul că generațiile actuale schimbă percepția asupra modului în care muncim și cum stresul este un factor perturbator pentru mintea și fizicul nostru, felul în care ne construim spațiul de lucru este esențial.

Petrecem opt ore de muncă, cinci zile pe săptămână la birou alături de colegi. Inevitabil, în timpul zilei productivitatea noastră crește sau scade, la fel și creativitatea, dacă lucrăm într-un domeniu care necesită imaginația ca motor de pornire.

De aceea, este bine să fim înconjurați de un mediu plăcut și potrivit felului nostru de a fi. Inspirația și productivitatea cresc exponențial dacă reușim să ne transformăm acțiunile zilnice în obișnuințe:

Personalizează-ți spațiul de lucru

De foarte multe ori ni se întâmplă să pierdem noțiunea timpului într-un task important, blocați pe scaunul din birou. Știm că este greșit și cu toate astea repetăm acest ciclu în mod frecvent. Trebuie să ne aerisim mintea în acest proces, iar dacă privirea noastră întâlnește un lucru care ne este familiar, ne vom energiza instant.

De exemplu, poți să îți așezi pe birou poza cu familia ta sau colecția de reviste preferate. Poate ai suveniruri aduse din călătorii sau obiecte cu o semnificație aparte pentru tine. Transformă-ți biroul într-un spațiu cât mai personal, iar acest lucru îți va crește sentimentul de apartenență și motivația.

Spune nu dezordinii, spune DA ordinii

Spațiul în care ne desfășurăm activitatea zilnică ne influențează starea psihică și eficiența. Dacă haosul domnește în exterior nu vom putea să ne concentrăm la maximum asupra sarcinilor de îndeplinit, încetinindu-ne ritmul.

Sortează-ți lucrurile din birou și decide ce arunci și la ce obiecte nu poți renunța. Triază-le pe categorii și folosește-te de cutii pentru arhivare si ambalare, care îți vor face viața mai ușoară dacă le etichetezi. Vei găsi mult mai lesne lucrurile de care ai nevoie în acest mod.

De asemenea, înainte de a pleca de la lucru, încearcă să îți ordonezi toate obiectele pe care le-ai folosit de-a lungul zilei. Un birou curat și aerisit te va face să zâmbești a doua zi când ajungi la muncă și te vei apuca mai cu sârg de sarcini.

Mirosul

Parfumul are efect asupra stării noastre de spirit și al comportamentului. Un studiu de la Universitatea Yale susține că aromaterapia ne poate schimba modul de a gândi și de a acționa.

Sunt momente din zi în care ai nevoie să te relaxezi, iar uleiurile esențiale pot fi soluția perfectă. Sunt la fel de eficiente și atunci când este important să îți păstrezi focusul într-o zi complicată. Alege rozmarin sau mentă pentru dinamizare, scorțișoară pentru concentrare și lavandă pentru reducerea stresului.

Verde, cât mai mult verde

Plantele nu doar că sunt un umidificator natural al aerului, dar un decor încărcat de flori conferă o stare bună angajaților și nu în ultimul rând energizează.

Printre cele mai bune decizii pe care le poți lua este să investești în decorațiuni pentru plantele de birou. Lucrezi zilnic într-un mediu închis, aparatele folosite în mod regulat într-un birou contribuie enorm la poluarea aerului, astfel verdele plantelor este un aliat de încredere pentru sănătatea ta.

Creează-ți un colțișor verde alegând un ficus, un cactus sau o gardenie. Ține la îndemână setul de aromaterapie și ordonează-ți spațiul de lucru, dar și mintea: factorii esențiali pentru o zi reușită la birou. 

Nu uita că detaliile sunt esențiale și obiceiurile bune trebuie practicate zilnic. Pentru eficientizarea muncii, folosește-te de trucuri care, deși par mărunte, te vor ajuta să obții rezultate bune și rapide ori de câte ori este nevoie.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii