Cautare




, Contributor

Modă |
|

Iconicele lui Pelger

După zece ani de carieră, designerul își reinterpretează creațiile de succes, de la rochiile din piele și cămășile din mătase până la fustele-creion și sacourile cu croi impecabil, printr-o nouă linie vestimentară. Câteva motive pentru care 2015 are toate șansele să fie anul lui Stephan Pelger.
Alex Rosieanu

Dacă s-ar fi născut cu vreo 50 de ani mai devreme, pot să pun pariu că Stephan ar fi avut un loc asigurat în dulapul celebrei „My Fair Lady“. La prima noastră întâlnire, cu ani în urmă, îmi povestea, râzând, că toată copilăria a desenat rochii inspirate de costumele purtate de Audrey Hepburn în acel film legendar. O pasiune care i-a pecetluit și semnătura artistică: feminitatea sculpturală a croiului. De zece ani încoace, Stephan îmbracă în rochii spectaculoase celebrități din România, Austria și Germania, construindu-și brandul cu aceeași tenacitate și răbdare care l-au ținut până acum în branșă, inclusiv în perioada crizei care a zguduit din temelii moda românească.

La evenimentul de lansare al magazinului său online, de la început de martie, mi-am amintit fără să vreau mărturisirea pe care mi-o făcuse cândva, la primul nostru interviu, când tocmai bifase primele apariții la Mercedes-Benz Fashion Week de la Berlin. Deși numele său era atunci pe buzele tuturor, îmi explica foarte calm și relaxat că nu-și dorește o propulsare spectaculoasă în lumina reflectoarelor, fiindcă un business care explodează are toate șansele să se și scufunde la fel de rapid. De atunci încoace, Stephan și-a păstrat filozifia de viață și business, construind cu rigoare nemțească, fără boom-uri și artificii, și cristalizând un portofoliu de cliente fidele, dar și o serie de piese vestimentare care i-au devenit semnătură.

Cu ceva timp în urmă, la un eveniment de gală, am purtat o cămașă bordeaux creată de Stephan, din mătase semi-transparentă, cu mâneci lungi și vaporoase, strânse pe încheietura mâinii și cu o fundă supradimensionată la guler. Combinată cu o fustă din piele, prinsă în talie, tot din colecția lui de atunci, rămâne una dintre ținutele mele preferate. „Ții minte acea cămașă, de la eveniment?“, îmi povestește el, râzând. „Era din colecția 2012, dar lumea mi-o cere în continuare, încă se vinde, încă există interes pentru ea“. La fel și pentru fustele și rochiile croite impecabil dintr-un material pretențios și dificil precum pielea, pantalonii scurți, jachetele peliculizate, salopetele din mătase și blazerele din paiete. Modele care, după cum glumește Stephan, refuză să îmbătrânească și se încăpățânează să rămână la fel de actuale și de „en vogue“.

Din toate cererile și întrebările clientelor îndrăgostite, ca și mine, de o anume cămașă sau un anume sacou, s-a și născut această nouă linie „Best Of“, care adună laolaltă cele mai de succes creații ale lui Stephan. Denumită Basic, e disponibilă exclusiv online, cu actualizare din două în două săptămâni, iar Stephan îmi povestește despre ea ca de un pas firesc în viața brandului său, dar și ca de o poartă de trecere către următorul nivel al business-ului său. Deși nu și-a dorit niciodată acea „explozie“, după anii de carieră pe care îi are în spate, 2015 va fi un an al întâmplărilor atent-orchestrate și îndelung meritate. Pe online, „Basic“ va rămâne locul de joacă al clientelor care își doresc creații purtabile și ușor de combinat cu orice alte piese din dressing, în timp ce liniile „Prêt-à-Porter“ și „Couture“ se vor adresa în continuare celor care aspiră la o experiență mai elaborată și „sur mesure“.

„Sunt un fiu de preot din Brașov, care a reușit să plece în afară și să-și trăiască visul“, îmi rezuma el demult viziunea proprie despre reușita în carieră. După ani de așezat piatră peste piatră, cu aceeași precizie și constanță nemțească pe care le constatam la prima noastră întâlnire, Stephan continue să refuze boom-ul, dar se pregătește să contabilizeze, în sfârșit, suma pașilor făcuți în toți acești ani de visare, desenat și muncă migăloasă în atelier.

Coordonatele s-au schimbat între timp, de la un magazin monobrand la un shop online și de la creații gândite exclusiv în atelier, pe măsura fiecărei cliente, la o abordare care să le ia în considerare și pe toate femeile care își doresc o părticică din universul său creativ într-o variantă mult mai rapidă și dinamică. De fapt, dacă mă gândesc la cei cinci ani scurși între cele două articole despre Stephan, fața modei românești s-a schimbat radical, ca și aproape toate convingerile noastre despre succes, strategii de retail și ceea ce ar trebui să însemne promovare și comunicare de brand. În epoca hashtag-urilor și a comunicării digitale, Stephan Pelger a ajuns acolo unde trebuie: pe internet. Ceea ce poate însemna cea mai scurtă cale spre #succesulbinemeritat.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii