FacebookTwitterLinkedIn

„După ce am discutat cu CMOs din întreaga lume, a fost evident că tot mai multe companii dintr-o arie vastă de industrii se străduiesc să integreze prezenţa lor fizică şi digitală pentru a oferi o experienţă integrată şi eficientă clienţilor”, a declarat John Kennedy, Vice President, Marketing, Global Business Services, IBM.

Studiul a identificat existenţa a 3 tipuri de CMO: Tradiţionalişti (37%), Social Strategists (33%) şi Digital Pacesetters (30%). Digital Pacesetters au tendinţa de a depăşi performanţele financiare, fiind pregătiţi pentru creşterea dramatică a datelor, a canalelor sociale şi a celor mobile, a integrării vânzărilor fizice şi digitale şi a canalelor de servicii. Totodată, aceştia utilizează regulat analize avansate pentru a putea obţine perspective din datele clienţilor.

De asemenea, noul studiu a măsurat influenţa CMOs în cadrul organizaţiilor, concluzionând că nivelul de implicare strategică este în creştere. Potrivit studiului, 63% dintre CEOs implică CMO în ceea ce priveşte conturarea strategiei de business, urmaţi de CFO (72%). Studiul subliniază necesitatea CMOs de a colabora mai îndeaproape cu restul liderilor C-Suite în ceea ce priveşte deciziile strategice care sunt suţinute de date şi analize.

Circa 94% dintre liderii din domeniul marketingului cred că tehnologia mobilă va reprezenta succesul în viitor, iar 66% dintre ei sunt nepregătiţi pentru creşterea social media, mai arată studiul citat.

Studiul intitulat „Stepping up to the challenge: How CMOs can start to close the aspirational gap” are la bază informaţiile identificate în interviurile realizate cu peste 500 CMOs din 56 de ţări şi 19 industrii din întreaga lume și a fost condus de  IBM Institute for Business Value (INV).