Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

IAA România solicită Senatului României să respingă amendamentul la OUG 25/2013 elaborat de Comisia de Cultură și Media

Începând cu  Aprilie 2013, aplicarea OUG 25/2013 a impus relații contractuale directe între televiziuni și clienții de publicitate igorând dreptul constituțional al companiilor de a-și alege liber partenerii contractuali, se precizează în comunicatul de presă transmis de IAA România, organizație profesională ce reunește agenții, clienți de publicitate și operatori media.
iaa_romania_logo

Ordonanța a dus la îngrădirea dreptului clienților și a televiziunilor de a opera prin intermediul agențiilor de media sau a regiilor, blocând accesul companiilor la rolul și serviciile cu valoare adăugată asigurate de acestea eliminând, practic, instituția intermediarului din procesul de cumpărare a publicității TV.

În urma apelurilor tuturor părților afectate de această ordonantă (clienți, agenții și instituții media) reprezentate de IAA România, dar și a altor asociații non-guvernamentale și autorități ale statului, în noiembrie 2014, Camera Deputatilor a adoptat OUG 25/2013, într-o formă ce elimină o mare parte dintre efectele negative.

Cu toate acestea, Comisia de Cultura și Media din Senat nu a menținut forma adoptată de Camera Deputaților revenind la forma anterioară, restrictivă pentru piața liberă, în pofida punctelor de vedere exprimate de industrie dar și de unele autorități de stat în cadrul procesului de consultare care a avut loc.

IAA Romania dorește ca prin publicarea Scrisorii Deschise adresată Senatului României sa atragă atenția forului legislativ asupra faptului că forma în care OUG 25/2013 va fi supusă votului în Plen, perpectuează și amplifică efectele negative produse în ultimii doi ani, fiind în același timp un exemplu periculos de intervenție arbitrară a statului în funcționarea unor domenii de activitate cu capital integral privat.

Prin acest ultim efort, sperăm ca Senatul României va lua act de poziția și argumentele industriei de comunicare și va vota împotriva adoptării OUG 25/2013 sau o va retrimite la Comisia de Cultura și Media pentru reluarea discuțiilor și adoptarea ei într-o formă capabilă să elimine efectele negative cu care ne confruntăm.

 

SCRISOARE DESCHISA ADRESATA SENATULUI ROMANIEI Referitoare la  OUG 25/2013 de modificare a Legii Audiovizualului

Domnului Călin Popescu Tăriceanu – Președintele Senatului României

Domnului Georgică Severin – Președintele Comisiei de Cultura și Media din Senatul României

Domnului Viorel I Arcas – Presedintele Comisiei de Buget, Finante, Activitate Bancara si Piata de Capital din Senatul Romaniei

Doamnelor și Domnilor Senatori,

Prin aceasta facem apel la dumneavoastra pentru a respinge amendamentul  la  OUG 25/ 2013 elaborat de Comisia de Cultura si Media si trimis spre aprobare plenului Senatului si pentru revenirea la amendamentul aprobat de Camera Deputatilor si avizat pozitiv de Comisia de Buget, Finante si Activitatea Bancare din Senatul Romaniei.

Industria de marketing si comunicare din Romania doreste sa traga un semnal de alarma in ceea ce priveste perpetuarea efectelor negative ale OUG 25/2013 prin prezentul amendament trimis spre aprobare plenului. De asemenea, exprimam indignarea industriei in legatura cu demersul consultativ intre Comisia De Cultura si Media a Senatului si reprezentantii industriei de marketing si comunicare din Romania.

De asemenea, tinem sa precizam faptul ca, in urma unor analize anterioare, Camera Deputatilor a votat un amendament capabil sa opreasca efectele negative generate de OUG 25/2013 si sa garanteze in acelasi timp atingerea obiectivelor pe care si le-a propus Guvernul Romaniei, si anume transparentizarea procesului de achizitionare a spatiului publicitar TV.

Incepand cu  Aprilie 2013, aplicarea  OUG 25/2013 a dus la eliminarea agentiilor de media si a regiilor din relatia fireasca cu televiziunile si clientii ignorand rolul si serviciile cu valoare adaugata asigurate de acestea, precum si la impunerea  unor relatii contractuale directe intre televiziuni si clientii de publicitate igorand dreptul constitutional al companiilor de a-si alege liber partenerii contractuali.

La acel moment, nimic nu justifica urgenta aplicarii acestor prevederi si nici interventia statului intr-un domeniu de afaceri cu capital integral privat ce opereaza de 25 de ani in baza unui set de practici la standarde recunoscute international.

În ultimii doi ani, efectele negative previzionate de IAA Romania s-au confirmat. Cifra de afaceri a agentiilor a scazut cu  39% in 2014 fata de 2013. Birocratia si costurile de operare au crescut atat pentru clienti cat si pentru televiziuni, locurile de munca din agentii si regiile de media s-au redus, incasarile din impozite si TVA catre bugetul de stat au scazut.

Din cauza imposibilitatii regiilor de a factura local catre clienti, statul a incasat cu cca 3 mil de euro mai putin pe an, taxa de cinematografie estimata la 4 mil de euro pe an trebuie colectata de la 300 de clienti in loc de 20 de agentii, iar statiile TV nu au devenit profitabile in marea lor majoritate.

Forma aprobata prin vot in Camera Deputatilor, in urma cererii de re examinare, nu a fost mentinuta de Comisia de Cultura si Media a Senatului, iar noua forma desi, aparent, nu interzice relatia “prin intermediar” reintroduce toate efectele negative ale OUG asa cum e aplicata acum, oferind in plus un drept “de veto” statiilor TV.

De asemenea, mentionam ca forma prezenta a amendamentului a fost redactata in pofida procesului  consultativ complex (cu implicare a reprezentantilor industriei – clienti, agentii, statii TV, dar si a autoritatilor Consiliul Concurentei, CNA si Ministerul Comunicatiilor in cadrul caruia, in vasta majoritate, reprezenantii sus mentionati au prezentat efectele negative ale OUG si au sustinut respingerea OUG sau aprobarea amendamentului din Camera Deputatilor.

Doamnelor si Domnilor Senatori,

Proiectul L 128/ 2013 referitor la OUG 25/2013 se va afla in curand pe agenda Senatului Romaniei.

In numele companiilor din industria de marketing si publicitate pe care le reprezentam, facem apel la dumneavoastra pentru respingerea formei actuale a OUG 25/2013 elaborata de Comisia de Cultura si Media si pentru revenirea la forma aprobata de Camera Deputatilor, forma avizata pozitiv si de Comisia  de Buget, Finante si Activitate Bancara din Senatul Romaniei.

In speranta ca veti opri efectele negative ale OUG demonstrate pe parcursul ultimilor 2 ani asupra unei industrii si asa afectata grav de criza financiara ce inca nu s-a terminat, va asiguram in continuare de intreaga noastra disponibilitate pentru dialog pe orice tema ce vizeaza industria de marketing si comunicare.

Consiliul Director IAA România

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii