Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

IAA România: „Ajutorul de stat creează un avantaj competitiv selectiv și distorsionează libera concurență”

IAA România susține punctul de vedere al BRAT cu privire la acordarea de ajutor de stat operatorilor economici din domeniul audiovizual care produc și difuzează emisiuni informative, culturale și educative, de interes public în mod egal, indiferent de modul în care publicul se informează, se arată într-un comunicat al organizației ce reunește agenții de publicitate și media, clienți publicitari și companii de media.
iaa_romania_logo

Înțelegând obiectivul Guvernului de a stimula operatorii economici ce sprijină interesul public în domeniul informării și culturii, IAA România apreciază că o inițiativă de genul OUG din 10 iunie 2015 poate fi benefică atât timp cât ea este aplicată în mod egal tuturor operatorilor care produc acest tip de conținut, indiferent de modul în care acesta ajunge la cetățean.

Prin însăși natura sa, ajutorul de stat creează un avantaj competitiv selectiv și distorsionează libera concurență. Selectivitatea creată prin sprijinirea unor categorii de companii din domeniul audiovizual în detrimentul altora poate crea dezechilibre majore atât în ceea ce privește libera concurență, poate conduce la influențarea conținutului audiovizual și, în ultima instanță, la cenzură.

Orice set de criterii care să asigure transparența și corectitudine în atribuirea unui astfel de ajutor trebuie construit pe baza măsurătorilor și rezultatelor de performanță a fiecărui mijloc mass media în parte, măsurători desfășurate pe baza unor standarde internaționale și agreate de toate companiile active pe piața de media si comunicare.

Pe de altă parte, IAA România crede cu tărie că orice intenție de modificare a legislației, indiferent de caracterul său de urgență, trebuie operată doar după largi consultări cu industria, după ascultarea pozițiilor tuturor părților implicate și numai după analiza unor studii de impact.

Orice alt mod de a conduce procesul de modificare a legislației: ignorarea opiniilor industriei, scurtarea timpilor necesari pentru analiză și decizie, favorizarea unei categorii de companii în defavoarea altora etc, nu poate produce decât efecte negative pentru toți cei implicați, eforturi și costuri mari, nejustificate, pentru toate părțile și poate genera imaginea unui cadru legislativ netransparent, partinic și impredictibil.

Asociația IAA România este cea mai vastă și mai reprezentativă asociație profesională a companiilor din industria de marketing și comunicare.

IAA România reprezintă în Romania interesele a peste 130 de companii – clienți, agenții de publicitate și mijloace mass media – ce însumează peste 8.000 de angajați și au o cifră de afaceri consolidată de peste 7 miliarde de euro.

Încă din anii ‘90, odată cu începutul publicității în România, IAA a fost alături de autorități în procesul de elaborare a celor mai importante acte normative cu impact in industrie. Asociatia a avut un cuvânt important de spus în definirea Legii Publicității, a Codului de Reglementare a Conținutului Audiovizual, a Legii Zilierului, a regulamentelor de publicitate stradala, în reglementarea taxei de cinematografie, OUG 25/2013 și multe altele.

În numele membrilor săi, IAA România își reafirmă și pe această cale dorința și întreaga sa capacitate de a activa în continuare ca partener activ și credibil de dialog al autorităților executive și legislative în procesul de actualizare a legislației referitoare la comunicarea de marketing.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii