Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

IAA a cerut la CNA mai multă publicitate pe oră la TV în timpul zilei

Victor Dobre, director executiv al IAA România, a susținut la 8 octombrie, în ședința publică a CNA, o cerere de redistribuire a minutelor de noapte peste zi, fără afectarea totalului de minute de publicitate pe zi, conform legislației, vorbind despre existența unui excedent de bani în piață care nu poate fi acoperit de oferta curentă de minute a televiziunilor, informează Media Expres.
 aboneaza-te
CNA

Victor Dobre (IAA): „Cererea de publicitate depășește cu 50 până la 100% puterea de difuzare existentă în piață în prezent, este un fenomen pe care nu l-am mai întâlnit niciodată și credem că este din cauza pandemiei când publicitatea a fost redusă și apoi a relocării bugetelor din primăvară, coroborate cu perioada verii când consumul a fost mai mic”, notează Media Expres.

IAA cere CNA o soluție legală pentru ca publicitatea de noapte, care nu poate fi folosită, să fie redistribuită peste zi, a explicat Dobre.

Alexandru Kocsis, membru CNA, a spus că excedentul de bani poate fi cheltuit dacă prețul pe GRP ar crește.

Monica Gubernat, președinta CNA, cu o atitudine favorabilă cererii IAA, a spus că poate fi urmat modelul francez de implementare a Directivei, tratând separat noile prevederi legate de audiovizual și separat online-ul, care a ridicat mai multe probleme de implementare în toate țările. „Putem să propunem Guvernului modelul francez, ca modificările pe audiovizual să fie trecute prin Ordonanță de Urgență, așa scăpăm și de infringement, pentru că termenul de implementare era 19 septembrie”.

Radu Herjeu, membru CNA, a spus că autoritatea din audiovizual nu poate decide modificarea procentului de 20%.

„Putem trimite o solicitare către Guvern, a mai spus Gubernat. Facem ceva să ajutăm piața”.

Dorina Rusu, membru CNA, a întrebat de ce IAA nu s-a dus direct la Guvern cu cererea, pentru că CNA nu poate decide.

Victor Dobre a răspuns că „vom merge și către Guvern și Ministerul Culturii pentru urgentarea implementării Directivei, dar CNA este mai aproape de noi și susținerea dvs. de implementare în pași este foarte importantă”.

Monica Gubernat a cerut apoi opinia televiziunilor.

Rareș Anița de la B1 TV a spus că ei nu au fost întrebați despre această inițiativă. „Înțeleg acum că propunerea este să existe totalul pe zi și nu pe ore, radiodifuzorii să aibă libertatea de a aloca publicitatea peste zi. Este o presiune suplimentară pe televiziuni, noi credem că este o discuție comercială care nu își are locul în CNA. Noi nu suntem prea entuziaști”.

Nicoleta Popa, directoarea Național TV, a spus la rândul său că nu știa nici ea de inițiativă înaintea discuției din CNA. „Directorul de vânzări de la Național TV a fost abordat de agenții, dar ne-a spus că ne-ar fi imposibil să modificăm timingul emisiunilor realizate deja până la finalul anului. Vrem să mărim prețul, dacă piața vrea să ne ajute. Dacă sunt bugete mai mari, trebuie să crească prețul, dar după cum știți prețurile au scăzut din cauza pandemiei”.

Victor Dobre a spus că prețurile au fost negociate anul trecut și la începutul anului, „nu se mai poate interveni pe preț iar IAA nu poate negocia prețul, asociația doar îi reprezintă pe membrii săi în relația cu autoritățile”.

Radu Herjeu a reacționat după aceste replici spunând: „Adică poate să intervină CNA și Guvernul, dar agențiile nu pot renegocia prețul?!? O decizie legislativă ar obliga televiziunile să difuzeze mai mult”!

Roxana Niculescu, directoarea România TV, a spus că înțelege că IAA cerere monitorizarea minutelor de publicitate pe zi și nu pe ore. „Este prima oară când aud de această inițiativă. În perioada stării de urgență puteai duce minutele de publicitate în alte ore, așa se cere și acum”.

Roxana Popescu, reprezentanta Pro TV la CNA, a spus la rândul său că Pro TV nu a discutat intern această propunere și nu are o opinie formulată. Victor Dobre a susținut că ar fi vorbit cu „dl. Turcilă” de la Pro TV. „O să luăm legătura cu ARCA și cu televiziunile și revenim cu un punct comun”, a conchis Dobre.

Discuția a fost închisă de Monica Gubernat, președintele CNA, cu propunerea de informare a televiziunilor și apoi revenirea la CNA cu o opinie comună.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii