FacebookTwitterLinkedIn

Anunțul a dus la o creștere a acțiunilor Hyundai de 25%, după ce presa a raportat despre negocierile dintre cele două companii, transmite Reuters. Astfel, prețul mărit al acțiunilor a adăugat aproape 8 miliarde de dolari la valoarea de piață a producătorului auto.

Hyundai și Apple lucrează deja împreună la CarPlay, software-ul Apple pentru conectarea telefoanelor iPhone la vehicule. Cele două companii au discutat despre dezvoltarea de vehicule electrice autonome până în 2027.

“Apple și Hyundai sunt în discuții, dar, deoarece se află în faza incipientă, nu s-a decis nimic”, a declarat Hyundai într-un comunicat. Societatea nu a precizat detalii despre obiectul discuțiilor, adăugând doar că „primește cereri de cooperare pentru dezvoltarea comună a vehiculelor electrice autonome de la diverse companii”, fără a identifica niciuna dintre acestea.

O mașină marca Apple ar putea reprezenta o mare provocare pentru liderul de piață al vehiculelor electrice, Tesla Inc.

“Continuăm să credem cu tărie că Apple anunță în cele din urmă un parteneriat strategic pentru EV (Electric Vehicle) în 2021”, au spus analiștii Wedbush.

„Externalizarea producției auto către Hyundai are sens, deoarece firma coreeană este cunoscută pentru calitate”, a declarat Jeong Yun-woo, fost designer la Hyundai și profesor la UNIST din Coreea de Sud.

„Apple ar putea vedea Hyundai ca un partener ideal, deoarece atunci când vine vorba de producătorii americani de automobile, toți au uniuni puternice, pe care Apple ar dori să le evite”, a adăugat și Kevin Yoo, analist la eBEST Investment & Securities.