FacebookTwitterLinkedIn

Pe parcursul lunii ianuarie 2019, compania My HR Lab a derulat în mediul online chestionarul intitulat “Importanța brandului de angajator în recrutare”, chestionar la care au răspuns peste 200 de profesioniști implicați în procesele de recrutare din România.

45% dintre companiile reprezentate de către respondenți lucrează în prezent la definirea și dezvoltarea brandului de angajator, în timp ce 40% dintre companii au deja un brand de angajator definit și cunoscut pe piața locală.

Din punctul de vedere al oamenilor implicați în procesele de recrutare, cele mai importante trei aspecte care atrag atenția candidaților sunt: Părerea angajaților și a foștilor angajați despre companie (67% dintre respondenți); Pachetul salarial și beneficiile (57% dintre respondenți); Oportunitățile de dezvoltare și avansare în carieră (52%).

Alte aspecte ale brandului de angajator care atrag atenția candidaților și sunt considerate importante de către oamenii de HR și hiring manageri sunt: Renumele companiei (47%); Cultura organizațională (37%); Prezența și conținutul în social media (26%).

Chestionarul “Importanța brandului de angajator în recrutare” a fost promovat pe parcursul lunii ianuarie 2019 pe paginile MY HR Lab de Facebook, LinkedIn și Instagram. Au răspuns întrebarilor un număr de 209 profesioniști implicați în procesele de resurse umane.

Dintre aceștia, 67% lucrează în companii multinaționale, 27% în companii locale și 9% în companii cu capital mixt. În ceea ce privește industria pentru care recrutează, 32% caută candidați pentru companii active în IT&C, 19% pentru companii din domeniul serviciilor profesionale, 14% pentru producție, 11% pentru retail, 8% pentru industria BPO, 5% recrutează pentru companii din domeniul logistică și transport, în timp ce 11% recrutează pentru industrii precum: farma, financiar-bancar, oil & gas sau construcții.