Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Travel |
|

Hotelurile de pe litoral au investit până la 60.000 de euro în echipamente și măsuri împotriva COVID-19

Organizația Patronală Mamaia Constanța (OPMCTA) a anunțat că, în ultimele luni, hotelurile de la mare au investit între 20.000 de euro și 60.000 de euro în echipamente și măsuri împotriva Covid-19. Anumite hoteluri cheltuie și 1.000 de euro pe zi pe dezinfectantul de mâini pus la dispoziția clienților și angajaților.
 aboneaza-te
Litoral românesc

“Membrii organizației noastre au investit foarte mult în aceste dispozitive și măsuri de protecție împotriva COVID-19, fără niciun sprijin din partea guvernului. Din contră, nu știm nici acum dacă autoritățile consideră turismul o industrie prioritară, având în vedere resursele naturale de care dispune țară noastră, sau nu “, a declarat Anca Nedea, directorul executiv al OPMCTA.

“Având în vedere că, până în momentul prezent, situația a fost una dificilă din punct de vedere al rezervărilor pe litoralul noastru, ca peste tot de altfel, agenții economici din industria de turism și servicii conexe de pe litoral nu mai speră în prezent nici măcar să-și acopere cheltuielile de operare. Cu toate acestea, vor continua să investească în siguranța turiștilor, iar prioritatea este asigurarea salariilor angajaților, proprietățile operând cu schemă de personal de vârf de sezon încă de la începutul lunii iunie, deși gradele medii de ocupare sunt foarte scăzute”, a mai declarat Nedea.

Hotelul Zenith Mamaia a cheltuit, până acum, peste 15.000 de euro doar pentru 12 generatoare de ozon, 4 lămpi cu ultraviolete, 24 de distribuitoare cu senzori pe stative, zeci de elemente adezive de îndrumare și direcționare, 20 stâlpi și benzi de limitare acces, trei monitoare tv, zeci de metri pătrați de panouri de protecție din stiplex, afișe printate, panouri și bannere cu instrucțiuni, mii de broșuri tipărite cu regulamentul intern, mii de meniuri de unică folosință, mii de măști și mănuși pentru personal, dar și pentru stocurile inițiale de sute de litri de dezinfectant de mâini, alte sute de litri de substanțe virucide pentru suprafețe diferite etc.

“Pe lângă această sumă, doar valoarea consumului mediu de dezinfectant de mâini în hotel ajunge până la circa 960 de euro pe zi. Avem <<zile bune>> și cu 1.200 euro consum de dezinfectant de mâini”, spune Paul Mărășoiu, directorul general al Zenith.

Hoteluri iau măsuri pentru protecția turiștilor

La Hotel Aurora din Mamaia au fost amplasate covorașe dezinfectante la fiecare intrare în complex, au fost achiziționate scannere IR (3 buc x 6.000 lei) la fiecare intrare din complex și la piscină, dozatoare de gel dezinfectant cu pedală în lobby, pe fiecare etaj și la piscină, panouri de protecție din plexiglas la recepție, cordoane pentru delimitarea fluxurilor de intrare/ieșire etc.

Angajații au fost dotați cu vizor de protecție, măști chirurgicale de protecție de unică folosință și mănuși de unică folosință, iar fiecare cameristă are la dispoziție lavete de unică folosință, gel dezinfectant și dezinfectant de suprafețe, în afară de consumabilele folosite în mod curent pentru housekeeping și la piscină. La acestea se adaugă dezinfectant pentru covorașele dezinfectante amplasate la intrările în complex și la piscină.

Hotelurile Modern și Dorna din Mamaia au achiziționat, la rândul lor, măști, mănuși, covorașe la intrare, și au fost dotate cu ecrane din plexiglas, dozatoare cu gel pentru mâini, termometre pentru frunte etc.  De asemenea, s-au făcut afișe cu instrucțiuni, benzi de distanțare și săgeți pentru sens.

Hotel Victoria, tot din Mamaia, a investit în măști, mănuși pentru personal și pentru turiști la masă, covorașe dezinfectante la intrare,  protecții din plexiglas, dozatoare cu gel pentru mâini în toate zonele comune, inclusiv pe holurile etajelor, termometre pentru măsurat temperatura personalului, lampă UV pentru igienizarea cheilor la recepție, două aparate (vermorele) pentru dezinfectare intrări, lifturi și șezlonguri. S-a mai investit în afișe cu instrucțiuni, benzi de distanțare, săgeți pentru sens, aspiratoare cu injecție apă cu dezinfectant pentru igienizarea mochetelor.

Nu doar hotelurile, ci și restaurantele de pe litoral au investit pentru protecția clienților. Irish Pub din Constanța, de exemplu, a alocat fonduri pentru instruirea personalului, a redus capacitatea terasei la 50% din locuri, și a achiziționat consumabilele impuse (covorașe dezinfectante, termometre, dispensere cu gel dezinfectant, soluții dezinfectante avizate), dar și aparat cu ozon pentru igienizarea aerului și fețe de masă de unică folosință. Restaurantul dezinfectează periodic terasa apelând la o firmă autorizată și le asigură angajaților măști și mănuși.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii