Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Hortensia Năstase: „PR-ul nu merge pe covorul roșu, ci îl întinde la perfecție și se retrage în spatele fotografilor”

hortensia_nastase.JPG
În buna tradiție jurnalistică, fiecare an se încheie cu întrebarea (naivă, dar justificată) cum a fost anul? A doua curiozitate este cum va fi anul ce se apropie, mai greu sau mai ușor? „Forbes România” a renunțat la aceste două întrebări. Am adresat șapte întrebări pentru oamenii din businessul de comunicare.

Hortensia Năstase, Managing Partner GolinHarris București

Forbes: Trei lucruri bune care s-au întâmplat agenției dvs. în 2013.

Hortensia Năstase: 1. Cele mai bune lucruri, cele mai mari succese, cele mai frumoase momente se datorează întotdeauna oamenilor. Cea mai mare reușită a anului 2013 este însăși echipa GolinHarris – oamenii vechi, care sunt sufletul acestei echipe de ani de zile, oamenii noi, care s-au alăturat spiritului Golinist ca și cum au fost dintotdeauna aici, cei 30 de colegi ai mei din GH sunt cel mai bun lucru care s-a întâmplat agenției în 2013.

2.Datorită lor, s-au întâmplat toate proiectele grozave pe care le-am creat peste an împreună cu clienții noștri – am dat culoare verii împreună cu AFI Palace Cotroceni, am spus NU traficului de persoane cu Bancpost, am construit o adevărată ChemGeneration cu BASF, ne-am întrebat Tu Ce Colgate Ești? în Luna Sănătății Orale Colgate, am descoperit Passion4Cooking cu Electrolux, am luptat pentru guvernanța corporativă alături de Franklin Templeton Investments, am descoperit Vikingul din Cosmin Tudoran pentru History Channel, am dat verde la educație pentru circulație cu Lidl, am descoperit Tea & The City împreună cu Lipton, am promovat excelența la TIFF alături de Mercedes-Benz, ne-am implicat în comunitate alături de Orange în Luna Voluntariatului, ne-am luat #varaincap cu Pepsi, am declarat #ilovePan pe Pinterest, am rebranduit PHD în Pizza Hut Delivery cu ajutorul lui Mr. Pantastic, am pornit în căutarea rețetelor boierești cu Transavia, le-am demonstrat studenților că #ESimpluCuZanussi și tocmai te-am rezolvat cu Văru’ tocmai.ro.

În plus, am dezvoltat mai frumos decât speram portofoliul agenției, punând, lângă clienții consacrați, mulți dintre ei prietenii noștri astăzi mai degrabă decât clienți, nume de care suntem mândri – AFI Palace Malls, AFI Europe, Bancpost, Centrofarm, Gothaer Asigurări-Reasigurări, History Channel, KPMG, LIDL, Parlamentul European Reprezența din București, PeliFilip, PepsiCo, QuickMobile, Salesianer Miettex, Titan GoodMills, tocmai.ro, Vicomte A., YUM (KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery, Paul).

3.Suntem de mult conștienți că viitorul va fi axat în jurul digitalului și comunicării mobile, așa încât ne-am consolidat masiv competențele în aceste două teritorii. De altfel, au fost extrem de puține anul acesta proiectele în care nu ne-am servit de componența de digital PR sau de mobile marketing. Sau de ambele.

Forbes: Trei momente dificile prin care a trecut agenția dvs. în 2013.

Hortensia Năstase: Exact ca în cazul bucuriilor, și tristețile cele mai mari sunt provocate tot de oameni. Cel mai rău îmi pare că am pierdut niște oameni valoroși, care-au plecat din România sau și-au urmat pasiuni mai vechi în afara PR-ului. Dar îi revedem periodic la petrecerile pentru care suntem faimoși în industrie (Râde.)

Forbes: Trei lucruri bune care au avut loc pe piața de PR și comunicare din România în acest an.

Hortensia Năstase: 1. Se conștientizează din ce în ce mai puternic nevoia integrării între mediile tradiționale și mediile noi, digitale, toate sub grija specialiștilor în PR. Aici se face diferența – la capacitatea de sincronizare a mesajelor pe toate platformele. 

2.De-aici și punctul doi: Real-Time Marketing. PR-ul și marketingul lucrează tot mai apropiat, o agenție de PR poate astăzi să livreze soluții de comunicare ce susțin obiectivele de marketing, ajungem la influențatori și la consumatori în timp real cu mesaje extrem de relevante, autentice, neașteptate, care îi deschid la dialog și engagement. În 2013, mai mult decât oricând, comunicarea prin PR și mai ales prin PR digital a devenit cu adevărat Real Time.

3.În 2013, PR-ul a primit o recunoaștere binemeritată în industrie – este pentru prima dată în 20 de ani de existență a asociației când IAA România are în Comitetul Director un specialist în PR, iar UAPR are un program ambițios, care tratează PR-ul în linie cu celelalte discipline creative – creația, media, digitalul.

Forbes: Trei lucruri care v-au enervat pe piața de PR și comunicare din acest an.

Hortensia Năstase: În spiritul optimismului, mă voi rezuma la două:

1.Pitch-urile oarbe, unde te bați cu 15 agenții, fără să știi pentru ce – abia la finalul procesului ți se dezvăluie bugetul… prohibitiv. Din fericire, sunt din ce în ce mai izolate. Ceea ce mă bucură foarte mult este că industria se coagulează, împreună cu CCRP, IAA și UAPR lucrăm la promovarea unor bune practici în industrie, cu focus pe standardizarea și transparentizarea activităților și pe promovarea unui Pitch Guideline de care avem atât de multă nevoie.

 2. Imaginea industriei de PR, încă percepută ca o industrie a luxului și a strălucirii, a tocurilor și a shine-ului. Cred că vine din lipsa de înțelegere până la capăt a faptului că PR-ul nu merge pe covorul roșu, ci îl întinde la perfecție și se retrage în spatele fotografilor. PR-ul nu este Meryl Streep, ci Michel Hazanavicius.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client nou să facă în 2014?

Hortensia Năstase: Suntem într-o lume în care comunicarea reală se face în 140 de caractere și mai puțin, internetul a înlocuit cititul, sms-urile au înlocuit convorbirile telefonice, abrvrle au înlocuit abslt ttl, iar 30 de secunde sunt considerate o veșnicie. Urmează o epocă în care niciun brand nu își mai permite să îi spună consumatorului ce să facă și ce să nu facă – cel mult îi poate spune cum să facă. În curând, cuvântul digital va fi la fel de obsolit cum este astăzi mașina de scris. Ce i-aș recomanda unui client? Cele 10 porunci ale PR-ului se rezumă astăzi la trei: Conversație, Engagement și Onestitate.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client vechi care intenționează să-și taie bugetul de comunicare în 2014?

Hortensia Năstase: Același lucru: Conversație, Engagement și Onestitate.

Forbes: Ce v-ați dori să se întâmple pe piața de PR și comunicare în 2014?

Hortensia Năstase: Normalitatea bunului simț.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii