FacebookTwitterLinkedIn

Vacanță pentru business

În niciun caz nu se pune problema să intrăm în vacanță, la nivel de afacere. Pentru Agroland, ultimul an și jumătate reprezintă cea mai intensă și mai fructuoasă perioadă pe care am traversat-o vreodată și plănuim să continuăm în același ritm. În domeniul nostru, pandemia nu a însemnat nicidecum o încetinire a ritmului de creștere, ci din contră.

Certitudini și predictibilitate

În ceea ce privește piața pe care activăm, 2020 a fost un an foarte bun, care a oferit numeroase oportunități de creștere a afacerii. Din fericire, așa cum am anticipat, și primul semestru al anului în curs s-a dovedit propice dezvoltării. Am întâmpinat și câteva dificultăți care țin de cadrul legislativ, dar le-am depășit și continuăm extinderea rețelei, așa cum ne-am propus, scopul nostru principal fiind să le fim alături clienților și investitorilor noștri. Așadar, consider că în acest moment România ar trebui să se concentreze masiv pe exploatarea potențialului foarte mare pe care îl are pe segmentul agricol. Suntem obișnuiți să auzim mereu discuții despre cum țara noastră este în coada clasamentelor, în diferite industrii. Ei bine, România se află între primii 10 cei mai mari exportatori de cereale din lume. Investițiile în digitalizarea acestui domeniu și sprijinirea fermierilor reprezintă două dintre principalele măsuri pe care ar trebui pus accentul, începând cu 2021.

Îngrijorări

În retail, vara este, de obicei, mai calmă, dar această perioadă ne ajută să pregătim campaniile din magazinele existente și deschiderile de noi magazine din semestrul al doilea al anului. În agricultură se anunță un an fantastic, mai ales în zonele unde sunt fermierii noștri: sud-vest și sud așa că nu avem motive de îngrijorare în afară de creșterile de preț de la materii prime la produse finite, dar această tendință va afecta toate sectoarele economiei.

Planuri de business

În primul rând vom continua expansiunea rețelei de magazine MEGA în vecinătatea celor mai mari orașe din țară. De la debutul lui 2021, am inaugurat deja șapte asemenea magazine și plănuim ca până la finalul anului să deschidem cel puțin încă șase, ajungând astfel la un total de 18 magazine Agroland MEGA, active în cadrul rețelei. O altă direcție în care ne vom concentra eforturile, atât în 2021 cât și în 2022, este dezvoltarea diviziei de producție avicolă de la sud de capitală, unde am preluat activitatea sucursalei Mihăilești a companiei Avicola București, în 2020. În privința AgTech TM, primul incubator de afaceri dedicat companiilor de tip start-up din segmentul agribusiness (organizat de Agroland în parteneriat cu X by Ascendis), vă pot spune că această primă ediție a ajuns la momentul selectării a 5 companii finaliste. Acestea au primit sau vor primi câte 10.000 euro din partea Grupului Agroland, pentru a-și pune în practică ideile de business cu care au câștigat competiția. Pe parcursul a 12 săptămâni, cele 26 de echipe înscrise în incubator au beneficiat de traininguri online, precum și de îndrumarea a numeroși mentori din companii importante aparținând unor domenii ca: tehnologie, agricultură, marketing, finanțe etc. Nu în ultimul rând, 2021 a stat pentru noi sub semnul accederii pe piața de capital. Pe 1 martie, acțiunile Agroland au intrat la tranzacționare pe sistemul multilateral al BVB, cu indicativul bursier AG: Pe 15 iunie, am făcut același pas și cu Agroland Agribusiness, a doua companie din grup. Atragerea de finanțare prin emisiuni de obligațiuni și acțiuni a devenit astfel parte integrantă din planurile noastre de dezvoltare în următorii ani. Decizia de a ne lista la Bursa de Valori București este gândită și pregătită de mult timp, iar acum lucrăm intens la construirea unui parteneriat solid și îndelungat cu investitorii noștri. După cum vedeți, se anunță o perioadă foarte intensă pentru Grupul Agroland!

Vacanță în țară sau în străinătate

Am fost în Grecia cu familia, pentru o săptămână. În rest, încercăm să găsim câte un weekend pe care să îl petrecem la o pensiune din Transilvania, unde găsim niște locuri fabuloase, iar în câteva weekend-uri voi participa la regate de sailing în Marea Neagră.

Pe parcursul acestei veri, redacția Forbes România va publica mai multe astfel de chestionare, ce fac parte din proiectul editorial intitulat Summer Plans 2021. Totodată, acestea se vor regăsi și în ediția viitoare de print Forbes România.