Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Haute horlogerie în stilul Le Rhöne

În fiecare an apar companii noi de orologerie, însă nu multe dintre ele reușesc să-și formeze un public fidel și să aducă o contribuție semnificativă domeniului. Loïc Florentin este unul dintre antreprenorii care au reușit să facă din brandul său, Le Rhöne, un simbol al noului lux orologier. După ani în care a lucrat pentru marile nume ale industriei, a simțit că a venit vremea pentru cea mai importantă provocare: să lanseze propriile modele haute horlogerie, ceasuri care să poată rivaliza cu creațile unor mărci recunoscute.
HyperFocal: 0

Ești în industria de lux din 2005, pe când lucrai pentru LVMH. Cum a fost experiența ta în cadrul concernului?

Așa e, în acel an am intrat în industria de ceasuri, lucrând cu TAG Heuer, Dior și Chaumet. TAG Heuer a fost un fel de trambulină spre o piață mai amplă; acolo a debutat pasiunea mea pentru creația de ceasuri.

Cum s-a schimbat industria de ceasuri în acest răstimp?

N-aș spune că e vorba despre o mare schimbare, ci mai degrabă despre evoluție, despre o adaptare. Odată cu criza economică, brandurile cunoscute au trebuit să-și revizuiască strategiile, iar noile mărci a fost necesar să-și demonstreze abilitățile de inovare și de creare de design. Parteneriatele au deschis noi căi. De exemplu, Le Rhöne a inițiat colaborări cu artizani independenți, creatori de bijuterii și producători de vin pentru a seduce clientela.

Jaeger-LeCoultre, Dior, TAG – care sunt atuurile pe care le câștigi lucrând pentru astfel de nume?

Să lucrezi pentru marile nume îți dă avantajul că știi regulile jocului. Să cunoști problematicile specifice industriei – iată atuul necesar pentru a crea un model propriu de business, pentru a-ți îmbunătăți marketingul, comunicarea, logistica, reclama și capacitatea de reacție în serviciile postvânzare.

Te-ai specializat ca manager de brand sau de vânzări pentru  America Latină. Cât de diferite sunt aceste piețe?

Europa și America Latină înseamnă culturi, stiluri de viață și preferințe diferite. A trebuit să învăț să mă adaptez cererilor de acolo, iar acesta a fost un exercițiu foarte bun pentru un antreprenor care voia să știe care sunt tendințele și cum să răspundă așteptărilor.

Pentru tine, America Latină nu este doar o piață, un mediu de afaceri, ci una dintre marile pasiuni. Ai crescut în Venezuela…

Inima mea e venezueleană. Crescând acolo, am împărtășit decepțiile și speranțele acestui popor. Am văzut cum evenimentele politice ajung să afecteze și să schimbe viața a milioane de oameni. De asemenea, am locuit și muncit în Mexic, Peru și Brazilia. De la oamenii de acolo am deprins un anumit tip de căldură și o viziune mai deschisă asupra lucrurilor. Am crescut cu aceste valori, nu-mi pot imagina viața altfel.

Tot din Venezuela îl știi și pe partenerul tău de afaceri de la Le Rhöne, Timo Rajakoski. Cum a pornit, de fapt, proiectul?

Sunt prieten cu Timo de multă vreme, din copilărie. Am apucat-o pe drumuri diferite în privința carierelor. Timo locuia în Geneva. Eu am găsit modalitatea prin care să combinăm atuurile și știința fiecăruia dintre noi, înființând Le Rhöne în 2013. Amândoi voiam să creăm ceasuri manufacturate 100% în Elveția, lucrând exclusiv cu cei mai renumiți specialiști locali.

Și totuși, de ce ai părăsit calea aleasă inițial, cea de a lucra pentru marile nume ale industriei orologiere?

Eu am avut dintotdeauna această înclinație spre antreprenoriat, iar la proiect mă gândeam deja de ceva vreme. Aveam nevoie de experiență, trebuia să învăț câte ceva din toate înainte de a decide că a venit timpul potrivit. Era nevoie să selectez artizanii, să aprob designul ceasurilor, să le acord timp suficient clienților, să mă întâlnesc cu ei, să mă știe la dispoziția lor. Dar toate acestea mi-au adus atât de multe satisfacții!

Care consideri că sunt cele mai mari realizări ale mărcii?

Suntem privilegiați de faptul că Le Rhöne se bucură de o primire atât de călduroasă. Rămânând lângă clienți, am înțeles că trebuie să dezvoltăm o linie feminină de succes, Grande Phase de Lune, o gamă clasică de modele, propunând, totodată, piese haute horlogerie prin intermediul Double Tourbillon. Am lucrat la proiecte fabuloase – e vorba despre ceasuri personalizate pentru anumiți clienți. Iar aceștia au fost foarte mulțumiți să aibă posibilitatea de a interveni în procesul de creație. Ne-am concentrat asupra dorințelor lor, explicându-le foarte clar care sunt capacitățile noastre tehnice. Așa trebuie să decurgă o colaborare adevărată!

Ce lucruri caracterizează cel mai bine brandul tău?

Repet, clientul se află în centrul atenției noastre. Ne dorim să-l întâlnim și să construim o relație adevărată cu el, oferindu-i calitate elvețiană și know how la cele mai înalte standarde, noi fiind capabili să personalizăm creațiile până la cel mai mic detaliu.

Este America Latină cea mai importantă piață pentru Le Rhöne?

Vindem în țările Americii Latine, în zona Caraibilor, dar cea mai importantă piață a noastră este Europa – Letonia, Finlanda, Franța, Italia, Marea Britanie și, desigur, Elveția. De asemenea, vindem și în țări precum Malaysia și Japonia și vom pătrunde curând pe piața americană.

De unde vor veni oportunitățile în viitorul apropiat?

Am lansat versiunea de dimensiuni mai mici a colecției Hedonia pentru a ne adapta pieței asiatice. Ei adoră atenția noastră pentru detaliu. Însă vrem să rămânem un brand de nișă. În Europa de Est avem o prezență foarte bună; modelele noastre de aur sunt foarte apreciate acolo.

Pe care dintre modelele noi îl porți cel mai des?

Am prezentat noile modele la expoziția Baselworld, dar eu port acum ceasul Hedonia JMT (creație cu dublu afișaj retrograd, care îți spune timpul de acasă – 24 de ore), model care va fi pus pe piață în iulie. Are o complicaţie foarte frumoasă, dar, totodată, foarte uşor de utilizat de către cei care obişnuiesc să călătorească frecvent dintr-o ţară într-alta. Ne-am gândit la două cadrane, la diferite nuanţe de albastru – această creaţie a captat atenţia multora la Baselworld.

Spune-mi, te rog, mai multe despre cei care se ocupă de partea tehnică a ceasurilor Le Rhöne.

Lucrăm cu cei mai buni specialişti elvețieni, ei compunând o mică echipă într-o localitate de lângă Neuchâtel şi La Chaux-de-Fonds. Ei sunt specializaţi în complicații precum tourbillonul, funcţiile retrograde, fazele Lunii. Alocăm mult timp cercetării caracteristicilor tehnice necesare pentru ca fiecare model cu complicații să fie uşor manevrabil.

Cum este viața lui Loïc Florentin dincolo de afaceri?

Când ai norocul de a munci din pasiune, nu mai contează cât timp liber îți rămâne. Momentele petrecute alături de familie şi de copii reprezintă cheia pentru a menţine echilibrul în toate.

Bănuiesc că ţi-ai păstrat obiceiul de a călători prin America Latină. Ce locuri le recomanzi cititorilor noştri, dincolo de cele știute de toată lumea?

Sunt foarte multe culturi impresionante şi locuri excepţionale de descoperit. De exemplu, în Venezuela, Los Roques, un arhipelag foarte frumos. Apoi Canaima pentru spectaculoasa Cascadă Angel. În Brazilia aş recomanda litoralul dintre Rio de Janeiro şi São Paulo. În Peru – Cuzco, Machu Picchu şi Lima pentru gastronomie. În Guatemala trebuie văzut El Mirador, iar în Colombia – Medellinul, cu plantaţiile lui de cafea. În Argentina recomand regiunea de pampa din vestul îndepărtat… Dar sunt prea multe locurile minunate pe care le-aş putea numi…

Care este cea mai mare dorință a ta acum, după ce ai creat această companie numită Le Rhöne?

Să o știu continuând pe drumul succesului, să văd că ceasurile noastre sunt purtate în întreaga lume și, desigur, să îi captivăm și pe români cu colecțiile noastre!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii