FacebookTwitterLinkedIn

În contextul pandemiei COVID-19, am acționat în mai multe direcții, având ca obiectiv principal siguranța angajaților, clienților, partenerilor, atât din punct de vedere sănătate, cât și financiar, pentru continuitatea afacerilor.

În funcție de recomandările autorităților locale și deciziile luate la nivelul băncii, am aplicat măsuri destul de rapid, pornind de la recomandările de igienă și izolare socială și îndrumarea clienților către utilizarea serviciilor bancare online și plățile cu cardul. Pentru protecția colegilor din rețeaua națională OTP Bank și din sediul central am distribuit măști și soluții dezinfectante, mănuși chirurgicale de unică folosință colegilor care lucrează cu numerar, au fost instalate geamuri de protecţie din plexiglas în sucursale, am oprit deplasările de business , iar o parte mare dintre colegi au trecut la regim de lucru de acasă. În același timp, pentru o parte dintre sucursale și agenții am redus programul de lucru la 6h/zi.

În privința deciziilor de business, am analizat continuu situația portofoliului și a clienților noștri, iar imediat după declararea Stării de Urgență la nivel național le-am oferit soluții  pentru a-i ajuta să treacă mai ușor peste această perioadă.   Astfel, pentru persoanele fizice care au credite de nevoi personale, cu sau fară ipotecă, sau credite ipotecare, inclusiv Prima Casă, acordate anterior datei de 20.03.2020, am decis amânarea plății ratelor până la data de 29 mai 2020 În cazul persoanelor juridice, unde situațiile sunt specifice de la companie la companie, soluția optimă este de a aplica măsuri personalizate în funcție de nevoia fiecărui client. Desigur, în paralel am făcut toate demersurile necesare pentru a asigura respectarea categorică a normelor de aplicare a ordonanței privind suspendarea ratelor.

La fel de important ca aplicarea măsurilor și a planurilor de prevenție și continuitate a activităților bancare, este și comunicarea cu clienții. În lipsa posibilității întâlnirii 1 la 1 în sediul sau sucursalele băncii, vedem nevoia de a fi aproape și de a comunica mai intens cu clienții, de a lămuri aspecte și modalități de aplicare a măsurilor financiare propuse, practic de a le oferi instrumentele de care au nevoie pentru a avea siguranță și încredere că o astfel de situație poate fi depășită.

Dialogul, colaborarea și solidaritatea sunt esențiale în această perioadă dificilă, în care trebuie să înțelegem că este nevoie de susținere și de efort comun. Avem datoria de a sprijini comunitatea , iar OTP Bank a înțeles acest lucru prin susținerea oferită pentru ca sistemul medical și cei din linia întâi, doctorii, să poată combate cât mai eficient pandemia. Astfel că  am direcționat 600.000 de lei către 3 spitale din Iași, Harghita și Covasna , pentru achiziția de echipamente și materiale necesare cadrelor medicale.

Am văzut această nevoie și am acționat, iar în măsura capabilităților, sperăm că întreg mediul de business va contribui să acopere nevoia de resurse materiale și financiare pentru spitale.