
Taxa minimă de licenţă reprezintă preţul de pornire pentru fiecare multiplex în cadrul procedurii de selecţie competitivă ce va fi desfăşurată de ANCOM, potrivit unui comunicat difuzat de Autoritate și preluat de Media Expres.
Conform Strategiei elaborate de către Ministerul Societăţii Informaţionale, ANCOM va scoate la licitaţie cinci multiplexuri de televiziune digitală terestră, patru în UHF şi unul în VHF, în standard DVB-T2.
Câştigătorul primului multiplex în UHF (MUX 1) va avea obligaţia de a transmite „free to air”, în condiţii transparente, concurenţiale şi nediscriminatorii, posturile publice şi private de televiziune care se transmit în prezent în sistem analogic terestru, în conformitate cu prevederile Legii audiovizualului.
De asemenea, acest multiplex va trebui să asigure o acoperire în recepţie fixă de 90% din populaţie şi 80% din teritoriu până la 31 decembrie 2016, fiind singurul multiplex din cele 5 disponibile care are astfel de obligaţii de acoperire.
Pentru MUX 2, MUX 3, MUX 4 şi MUX 5, operatorii vor avea obligaţia ca până la 1 mai 2017 să aibă în funcţiune cel puţin 36 de emităţoare pentru fiecare dintre reţelele corespunzătoare acestor multiplexuri, instalate câte unul în fiecare zonă de alocare. Toate multiplexurile vor fi acordate pe o perioadă de 10 ani, iar licenţele vor intra în vigoare începând cu 17 iunie 2015.
Consultarea publică lansată de către Autoritate pe marginea Documentaţiei privind procedura de selecţie pentru acordarea licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio în sistem digital terestru de televiziune s-a finalizat la 14 ianuarie 2014, ANCOM fiind în proces de analiză a observaţiilor primite.
Proiectul de hotărâre a Guvernului privind acordarea licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio în sistem digital terestru de televiziune poate fi consultat pe internet la adresa http://www.ancom.org.ro/consultari-curente_270, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 12.02.2014, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Nouă nr.2, sector 3, Bucureşti), direct la registratură sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii. Observaţiile pot fi transmise şi prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.org.ro.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.