FacebookTwitterLinkedIn

„Azi lansăm platforma a ceea ce am numit noi «Comisia de tăiat hârtii» care va trebui să ne ajute să identificăm acele lucruri în funcționarea administrației care să ducă la o debirocratizare în relația cu cetățenii mai ales. Această platformă online are «maisimplu.gov.ro» unde o să invităm cetățenii, contribuabilii, să ne împărtășească din experiența lor din relația cu administrația și care documente sau care tipuri de dosare pe care trebuie să le depună la administrație li se par complicate și ar putea fi simplificate”, le-a spus premierul Dacian Cioloș miniștrilor prezenți la ședința Executivului, informează Mediafax.

Acesta a precizat că până în prezent au fost identificate câteva lucruri simple care pot fi făcute de către administrație în beneficiul cetățenilor, situații care, în opinia lui Dacian Cioloș, sunt „absurde”:

„- Mamele trebuie să depună trei dosare cu același tip de documente, indemnizație, alocație de stat, stimulent de reinserție. Aceste 3 dosare conțin același documente și trebuie să se plimbe cu hârtii în copie. Este un caz unde putem simplifica cu depunerea unui singur dosar
– Un șomer trebuie să plătească 30 de lei pentru ajutor de șomaj, aceste informații pot fi obținute de administrație fără ca șomerul să plătească astfel de taxe. Putem merge pe o simplă depunere a cererii iar administrațiile să obțină datele direct.
– Se eliberează 2 milioane de caziere judiciare in fiecare an. De multe ori pentru dosare care vizează aceeași instituție. Prin intermediul sistemelor informatice oamenii nu ar trebui să mai ia un cazier de la un ghișeu și să-l ducă la alt ghișeu”, a scris premierul pe pagina sa oficială de Facebook.

VEZI DE CE SE AFLĂ DACIAN CIOLOȘ PE LISTA FORBES A PERSONALITĂȚILOR CARE MERITĂ URMĂRUTE ÎN 2016

Prim-ministrul a cerut să se găsească o soluție informatică ce poate permite transferul electronic al datelor între instituții, înlocuirea documentelor legalizate și înlăturarea procedurilor și documentelor care nu se mai justifică sau care pot fi înlocuite cu proceduri digitale.

De asemenea, Dacian Cioloș a cerut miniștrilor să își dea concursul și să colaboreze cu Cancelaria pentru implementarea elementelor conținute de platformă.