Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Guvernul a modificat Legea audiovizualului, restricționând intermedierea publicității TV

telecomanda-televizor.jpg
Guvernul a modificat Legea audiovizualului printr-o ordonanță de urgență, care desființează intermediarii din publicitatea TV, condiționează vânzarea licențelor audiovizuale de funcționarea televiziunilor și radiourilor cel puțin un an și interzice vânzarea licențelor dacă atât vânzătorul, cât și cumpărătorul au datorii la buget, notează Media Expres.

Ordonanța a fost aprobată în Guvern miercuri, 10 aprilie 2013, și a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 208 de vineri, 12 aprilie 2013. În lipsa unor prevederi explicite privind momentul intrării prevederilor sale în vigoare, Ordonanța se aplică din data de 13 aprilie 2013 și, conform normelor de drept, nu afectează contractele comerciale care erau deja semnate și se derulau la data apariției sale.

Potrivit textului publicat în Monitorul Oficial, Legea audiovizualului se completează cu un articol nou care permite vânzarea publicității prin intermediari doar „în numele și pe seama beneficiarului final al publicității televizate”.

Articolul condiționează intermedierea de confirmarea scrisă din partea televiziunilor și stabilește că plățile vor fi făcute direct către televiziuni și nu către intermediari.

De asemenea orice rabat sau avantaj tarifar acordat de către radiodifuzor va trebui menționat pe factura emisă beneficiarului final al publicității televizate.

Punctul (4) al noului articol stabilește că intermediarii nu pot să primească altă plată sau contraprestație decât aceea din factura către beneficiarul final al publicității, nici din partea beneficiarului final al publicității și nici de către radiodifuzori.

La punctul (5) al noului articol se prevede că orice act juridic care încalcă acest articol este nul.

Ordonanța modifică art. 51 din legea audiovizualului condiționând eliberarea și modificarea licențelor audiovizuale de lipsa datoriilor la buget a companiilor care solicită acestea la CNA, pe lângă declarațiile acționarilor cu peste 20% dacă mai dețin acțiuni și în alte companii de audiovizual.

De asemenea, ordonanța modifică art. 56 alin (1) din Legea audiovizualului în sensul că licența analogică sau digitală nu poate fi cedată către un terț decât cu acordul CNA, nu mai devreme de un an de la „intrarea în difuzare”, cu asumarea de către noul titular a obligațiilor decurgând din licență (formatul, grila de programe, procentul de programe locale etc…, n.red.) și cu prezentarea unor certificate fiscale din care să rezulte că nici vânzătorul, nici cumpărătorul nu au datorii la buget.

Ordonanța guvernului nu precizează dacă prevederile privind publicitatea se aplică la contractele în derulare sau nu.

Ordonanța mai prevede că Legea audiovizualului se va republica în Monitorul Oficial cu o nouă numerotație a articolelor „după aprobarea acesteia prin lege”.

Reamintim că prevederile privind publicitatea din Ordonanță au fost discutate în noiembrie 2012 fiind criticată vehement de o parte dintre reprezentanții industriei de publicitate. Proiectul de ordonanță de atunci mai avea și alte prevederi legate de transmisia televiziunilor prin rețelele de cablu, care nu se mai regăsesc în actul normativ publicat la 12 aprilie 2013.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii