FacebookTwitterLinkedIn

Afacerile grupului Lowe România, format din șapte agenții, au scăzut în 2013 cu 33% față de anul precedent (cifra de afaceri a fost de 49,02 milioane de euro). Profitul net cumulat s-a situat la 799.283 euro, cu 117.810 euro mai mare decât în 2012. Lowe se numără printre puținele grupuri de comunicare ce și-a majorat profitul într-un an în care câștigurile publicitarilor au fost serios afectate de efectele Orodnanței de Urgență 25/2013.

Initiative România, principala agenție de media a grupului, a realizat o cifră de afaceri de 21,79 milioane de euro la un profit raportat de 503.627 euro. Afacerile Initiative s-au redus cu 14,5 milioane euro față de 2012, dar profitul a rămas la același nivel (creștere de 2.300 de euro). Și în acest caz, Initiative este un caz singular pe piața agențiilor de media, aceasta conservându-și profitul în anul de „groază” al ordonanței amintite.

În 2013, Initiative a prestat servicii de media pentru 15 clienți caare au consumat publicitate TV. Printre aceștia se numără: Orange (cu un volum de 79.750 puncte de audiență pe targetul comercial), Johnson&Johnson (30.717 GRP’30 pe targetul comercial), Bergenbier S.A. (19.206), Provident (9.726) și Omega Pharma (6.573). Volumul total de audiență TV acumulat de clienții Initiative a fost de 183.498 GRP’30 pe targetul comercial, cu 15% mai mare decât în 2012.