FacebookTwitterLinkedIn

Ordonanța de Urgență 25/2013 apărută în aprilie anul trecut, prin care s-a restricționat accesul agențiilor de media la tranzacționarea de timpi de publicitate la televiziuni, a lovit toate grupurile de comunicare din România.

Nici The Group, cel mai puternic holding de pe piață, nu a scăpat de efectele ordonanței. Cifra de afaceri în 2013, calculată de „Forbes România” la 67,96 milioane de euro, este mai mică cu 42,2% față de cea din anul precedent.

Profitul net cumulat al grupului a fost de 2,04 milioane de euro, în scădere cu 58,1% față de 2012.

Aceste scăderi substanțiale se datorează reducerii businessului celor trei agenții de media din holding: Media Investment, The Media Partnership – vehicul de cumpărare de media și House of Media.

Astfel, Media Investment a raportat o cifră de afaceri de 31,6 milioane de euro, la un profit net de 827.542 euro. Cifra este mai mică cu 37,1%, iar profitul net s-a redus cu 54,7%.

The Media Partnership a avut afaceri de 14,01 milioane de euro, în scădere cu 64,3%, iar profitul net a fost de doar 11.407 euro, față de cel din 2012: 516.029 euro.

House of Media a raportat un profit net de 151.076 euro (față de 401.198 în 2012) și o cifră de afaceri de 2,73 milioane euro (- 52,4%).