FacebookTwitterLinkedIn

În 2013, cifra de afaceri a grupului Centrade Saatchi&Saatchi, format din 9 agenții, a scăzut cu 21,5 milioane de euro față de anul precedent. O scădere substanțială a suferit și profitul net (1,76 milioane de euro), care s-a situat la finele anului 2013 la 997.766 euro.

În aceste condiții, este firesc ca Radu Florescu, care ocupă și funcția de președinte al Uniunii Agențiilor de Publicitate din România (UAPR), să fie profund nemulțumit (poate chiar furios!) de aplicarea Ordonanței de Urgență 25/2013, care i-a amputat o bună parte din profiturile agenției Zenith Media Communications, „nava amiral” a grupului. De notat că în septembrie anul trecut, a fost oficializată preluarea de către Publicis Groupe a pachetului majoritar al agenției Zenith Media.

Agenția de media a realizat o cifră de afaceri de 19,3 milioane de euro, cu 20,1 milioane de euro mai mică decât în 2012. De asemenea, profitul raportat a fost de 941.128 euro, în scădere cu 663.710 față de anul precedent.

Zenith Media a prestat servicii pentru 38 de clienți cu expunere pe televiziune. Clienții cu cele mai mari volume de publicitate TV au fost: Benckiser (53.722 GRP’30 pe targetul comercial), L’Oreal (35.026), Nestlé (30.490), Ficosota (12.821) și Vivartia, grup alimentar din Grecia (10.238). Volumul total de audiență obținut de clienții Zenith s-a ridicat la 217.085 GRP’30 pe targetul comercial, cu 10,2% mai mic față de anul 2012.

Dintre cele 9 companii ale grupului Centrade, trei au raportat pierderi, restul fiind pe profit. Cel mai mare profit a fost raportat de Zenith. O altă agenție profitabilă în 2013 a fost Kubis Interactive (digital), cu un profit net de 328.996 euro la o cifră de afaceri de 1,72 milioane de euro. Afacerile acestei firme au crescut cu 15,8%, iar profitul s-a mărit cu 78% față de 2012.

Regia de publicitate Cable Direct, afectată și aceasta de Ordonanța 25/2013, a raportat o cifră de afaceri de 1,85 milioane de euro (scădere de 33,6%) și un profit de 107.578 euro (scădere de 83%).