FacebookTwitterLinkedIn

La sfârșitul anului 2013, BBDO România, grup ce cuprinde șase agenții, a avut pierderi totale de 296.929 euro (față de anul precedent, când a raportat un profit net de 241.882 euro).

Principala agenție a grupului, Graffiti BBDO, cea mai veche firmă de publicitate din România, a înregistrat o cifră de afaceri de 9,38 milioane euro și un profit de 15.329 euro. Afacerile sunt mai mici cu 12,6% față de 2012, iar profitul a crescut cu 2.275 euro.

Media Direction, agenția de media a grupului, a derulat afaceri în valoare de 7,99 milioane euro (scădere de 18,6%) și a raportat pierderi de 106.756 euro (în 2012 a avut profit de 258.647 euro). Dar marea problemă în cazul Media Direction nu este cauzată de efectele OUG 25/2013, ci de „țeapa” dată de agenția Bigger (desființată peste noapte în 2009) și de șeful acesteia, Marcel Străuț, (condamnat pentru delapidare și spălare de bani), în urma căreia agenția de media a lui Cristian Burci a rămas cu o „gaură” de 4,5 milioane de euro. În această situație, Media Direction este „presată” de partenerii săi (televiziuni, regii de publicitate), care au de recuperat bani, fiind amenințată cu executarea silită.

Anul trecut, Media Direction a prestat servicii de media pentru șapte clienți pe televiziune. Cel mai activ a fost Volksbank, care a acumulat 10.433 GRP’30 pe targetul comercial. Alți clienți cu vizibilitate pe televiziune: Berlin Chemie (9.113 puncte de audiență), Scandia (3.423) și Univer (914).

Celelalte agenții din grupul BBDO au raportat următoarele bilanțuri:

Graffiti Public Relations – cifra de afaceri: 2.693.341 euro și profit net de 141.625 euro.

Proximity (direct marketing)cifra de afaceri: 2.149.490 euro și pierderi de 277.245 euro.

Exact Cercetare și Consultanță – cifră de afaceri: 702.351 euro și pierderi de 69.882 euro.

Kaleidoscope Digital, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor, n-a avut activitate în 2013.

Vezi și bilanțul pe anul 2013 al grupului Ogilvy România!