FacebookTwitterLinkedIn

„La Sovata te vindeci” este motto-ul pe care l-am auzit în drum spre această destinație, referindu-se deopotrivă la aer, peisaje, liniște și apa curativă. Le-am testat apoi timp de două zile, într-o atmosferă de sfârșit de vară, ploaie și răcoare.

Ce înseamnă vindecare la Sovata? Datorită salinității ridicate, Lacul Ursu este denumit și Marea Moartă a Transilvaniei, implicând în același timp efecte benefice la nivel psihic și fizic, cu efecte care scurtează timpul necesar recuperării.

Cu toate acestea, minima disponibilitate estivală de care pot profita turiștii a dezvoltat în regiunea Sovata trei lanțuri hoteliere, sub conducerea Danubius Hotels. Prin intermediul acestor centre de tratament și spa, Danubius folosește apa extrasă din Lacul Ursu, punând-o la dispoziția pacienților pe tot parcursul anului, alături de o echipă de medici și specialiști, pentru a completa tratamentul.

Din rândul acestora fac parte domnii doctori Bartha Andras și George Vasilescu, care mi-au explicat importanța unei consultații înainte de a începe orice tratament, dar și beneficiile apei sărate și ale nămolului sapropelic extrase din acest lac, printre care se numără: diminuarea durerilor, țesuturi curate și elastice, creșterea mobilității, a forței musculare, dar și impactul pozitiv asupra psihicului și efectul antistres.

Întâlnirea cu medicii specializați a fost precedată de cea cu reprezentanții Danubius Health & Spa Center. Dincolo de chestiunile discutate în ceea ce privește personalul calificat, am înțeles structura clădirilor și opțiunile oferite turiștilor. Baza de tratament leagă hotelurile Danubius Sovata și Brădet, ambele de patru stele și dispune de un spa pe două nivele, de peste 6.600 de metri pătrați și 60 de săli de tratament, incluzând săli pentru masaj, cosmetică și gimnastică.

Disponibilitățile de cazare și ofertele propuse de Danubius includ 260 de camere de categoria 4 stele și 138 de 2 stele, un centru de conferințe de peste 1.000 de metri, dar și programe family friendly, atât pentru divertismentul celor mici, cât și pentru interacțiunea copil-părinte.

Printre planurile de viitor se numără modernizarea Hotelului Făget, în care se vor investi cinci milioane de euro și construirea, în cadrul acestuia, a unei baze de tratament și spa, dorindu-se „un hotel corect de trei stele”, declară directorul de marketing Godra Árpád.

La capitolul profit și turism, aflu că în ultimul an oaspeții au fost dispuși să cheltuiască mai mult atât pe tratamente, cât și pe camere, cei mai mulți dintre ei fiind români: „Vă spun din experiență că cel mai bun turist este turistul român fiindcă indiferent din ce colț al țării vine, el cunoaște zona și potențialul acesteia” mărturisește directorul general Fϋlöp-Nagy János, adăugând că 20% dintre turiști sunt străini, provenind din Israel, Ungaria sau Republica Moldova.