FacebookTwitterLinkedIn

În cel mai mare subconcern operativ, Hornbach-Baumarkt-AG  (segmentul de magazine de materiale de construcţii şi grădinărit), care, la data bilanțului, 28 februarie 2015, opera la nivel european 146 magazine de bricolaj în nouă țări, cifra de afaceri a crescut cu 6,5%, ajungând la 3,357 miliarde de euro.

Raportat la suprafață (n.red. fără a se lua în calcul magazinele inaugurate și cele închise în ultimele douăsprezece luni), și la ajustările de schimb valutar, cifrele de afaceri ale magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit au crescut la nivelul concernului cu 4,4%. La această creștere au contribuit atât magazinele din Germania, cât și magazinele din restul Europei. Cele 49 de magazine din alte ţări europene, fără a lua în calcul Germania, au adus 41,4% din totalul cifrei de afaceri.

Cele mai puternice impulsuri pentru creșterea economică au venit, şi de această dată, din Germania. Astfel, cele 97 magazine de bricolaj din această ţară au raportat o creştere a cifrei de afaceri la nivel național a subconcernului Hornbach-Baumarkt-AG cu 7,6%, ajungând la 1,966 miliarde de euro. Aici sunt incluse și cifrele de afaceri aferente celor șapte magazine nou inaugurate și unei extinderi de locație. Raportat la suprafață, cifrele de afaceri au crescut în Germania cu 5,5%. În acelaşi timp, cota de piață a grupului Hornbach a crescut în Germania, în anul financiar încheiat, de la 10% la 11%.

„Creșterea raportată la suprafață în Germania este remarcabilă. Deoarece anul de comparație a fost unul foarte bun datorită efectelor consolidării pieţei în urma intrării în insolvență a firmei Praktiker și datorită iernii blânde 2013/2014, standardul a fost foarte ridicat, mai ales în cea de a doua jumătate a anului. În acest context am reușit chiar să ne îmbunătățim performanțele”, a declarat Albrecht Hornbach, Președintele Consiliului de Administrație al Hornbach Holding AG.

Și în cele opt țări din afara Germaniei magazinele Hornbach au avut o creștere îmbucurătoare în exercițiul financiar 2014/2015. Astfel, cifra de afaceri a magazinelor DIY, incluzând un magazin nou inaugurat, a crescut în restul Europei cu 5% (faţă de 3,5% în anul anterior), ajungând la 1,390 miliarde de euro.

Raportat la suprafață și la ajustările de schimb valutar, tendințele au fost unele pozitive. Astfel, după scăderea cifrelor de afaceri timp de trei ani consecutivi, filialele internaționale ale Hornbach au obținut, în 2014/2015, o creștere ajustată semnificativă a cifrei de afaceri, de 2,8% (faţă de anul precedent, când a fost o evoluţie de -0,1%).

Conform informațiilor oferite de companie, aceste evoluţii au fost influenţate și de condițiile – cadru macroeconomice pentru consumatori și constructori din afara Germaniei, care s-au îmbunătățit per ansamblu comparativ cu anul precedent. Astfel, Hornbach a raportat o îmbunătățire semnificativă a dinamicii cifrei de afaceri în toate țările de desfacere.

Şi subconcernul Hornbach Baustoff Union GmbH a înregistrat un an foarte bun. Cifrele de afaceri ale celor 27 de sucursale de magazine de materiale de construcții, a căror cifră era nemodificată la data bilanțului, 28 februarie 2015, a fost de 213 milioane euro, puţin sub cifra de afaceri a anului anterior, de 216 milioane euro.

Grupul Hornbach, fondat în 1877, este o afacere de familie şi se numără printre liderii de pe piaţa magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit din Europa. Cotată la Bursa din Frankfurt încă din 1987, compania este prezentă în 9 ţări europene (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elveţia, Cehia, Slovacia, Suedia şi România), operând 147 de magazine. În România, Hornbach a deschis primul magazin în 2007, iar în acest moment deţine trei magazine în Bucureşti (Berceni, Militari şi Baloteşti), unul în Braşov şi unul în Timişoara.