Grupul Garanti România a înregistrat venituri de 631,5 milioane lei în 2014, cu 18,8% mai mult față de anul anterior. Profitul net consolidat al Grupului a ajuns la 34,4 milioane lei, la sfârșitul anului 2014, iar activele totale s-au ridicat la 9 miliarde lei, cu 5% mai mult față de perioada similară a anului trecut.
Garanti Bank a înregistrat în 2014 o creștere de 26,3% a veniturilor, față de 2013, ajungând la 539,2 milioane lei. În același timp, profitul net al băncii a ajuns la 9,4 milioane lei, după ce a absorbit impactul cerințelor prudențiale asociate cu sistemul bancar în 2014, rămânând în continuare profitabilă, se arată într-un comunicat al institutiei.
Pe parcursul anului 2014, volumul total de credite al Garanti Bank a ajuns la 5,83 miliarde lei, înregistrând o creștere de 19,8% de la an la an. Segmentul IMM-urilor a crescut cu 17,1% comparativ cu anul precedent, în timp ce segmentul corporate a avansat cu 7,8% în aceeași perioadă. La rândul său, segmentul de retail a urcat cu 31,4%, o contribuție având și fuziunea cu Garanti Credite Ipotecare. Depozitele clienților au înregistrat o creștere în volum de 66%.
În 2014, Garanti Bank a deschis șase agenții noi – patru în București, una în Cluj-Napoca și una în Timișoara –, ajungând la 84 la nivel național, și a extins reteaua de ATM-uri inteligente, având în prezent peste 300 de unități Bancosmart în toată țara. Anul trecut, banca a emis obligațiuni corporative de 300 de milioane lei, pe Bursa de Valori București, cu o maturitate de cinci ani.
Cât despre instituțiile financiare nebancare ale Grupului, Garanti Credite de Consum a înregistrat profit net de 13,9 milioane lei anul trecut, iar Garanti Leasing – 11,1 milioane lei.
Grupul Garanti România este deținut de Turkiye Garanti Bankasi AS (TGB), a doua cea mai mare bancă privată din Turcia. În 2014, TGB a înregistrat un venit net neconsolidat de 3,2 miliarde lire turcești (5,15 miliarde lei). Activele totale ale TGB au ajuns la 218,9 miliarde lire turcești (352,02 miliarde lei). TGB deservește peste 10 de milioane de clienți în zonele corporate, comercial, întreprinderi mici și mijlocii, precum și retail, cărora le oferă servicii financiare integrate.