
Cea mai mare parte din cifra de afaceri – 70% – a fost realizată de Touring Europabus România, compania care deţine reţelele de agenţii TUI TravelCenter şi Eurolines.
Cosmin Marinof, director naţional de vânzări, a spus că anul trecut vânzările de pachete turistice au crescut cu 61%, de bilete de avion cu 18% şi de autocar cu 7%.
„Ne-am propus pentru anul acesta o creştere de 20%, iar pentru primele două luni avem deja o creştere de 40%”, a precizat Marionof.
Majoritatea vânzărilor au fost făcute în agenţie, iar numai 15% dintre pachetele de vacanţă au fost achiziţionate online, în timp ce pentru biletele de autocar procentul este şi mai mic – 7,5% au fost achiziţionate online. De aceea, ultimele două agenţii de turism ale grupului Eurolines – din AFI Ploieşti şi din Băneasa Shopping City – aduc un nou concept vizual pentru cei care le calcă pragul. Investiţia în aceste două agenţii s-a ridicat la 500.000 de lei.
În acelaşi timp, Eurolines a anunţat continuarea investiţiilor în înnoirea flotei de autocare şi în creşterea celei de rent-a-car, în total investiţiile totale programate pentru acest an se ridică la aproximativ 14 milioane lei.
„În 2014 nu mai vrem să creştem atât de repede, vrem să şi consolidăm, iar targetul pentru 2014 este să atingem 400 de milioane de lei cifra de afaceri”, a spus Dragoş Anastasiu, preşedintele Grupului Eurolines România.