FacebookTwitterLinkedIn

La începutul anului 2014, cifra de afaceri a grupului AGRICOLA înregistrat o creștere de 4% comparativ cu începutul anului 2013. După primul semestru al acestui an, creșterea cifrei de afaceri cumulate este de 3,4% față de anul 2014.

Motivul pentru care s-a diminuat ritmul de creștere este scăderea cifrelor de afaceri generate de anumite companii din grup care și-au calibrat activitatea în funcție de contextul de piață. Companiile grupului ce au înregistrat cifre de afaceri mai mici în primul semestru din 2015 față de aceeași perioadă a anului precent sunt Aicbac SA ce se ocupă cu creșterea vacilor pentru lapte și culturi agricole, Suinprod Siret, care se ocupă cu creșterea porcinelor și Agricola Magazin SRL, rețeaua de magazine AGRICOLA.

La polul opus, în primul semestru al lui 2015 companiile grupului care produc și vând sub brandul AGRICOLA au înregistrat creșteri semnificative ale cifrelor de afaceri și vânzărilor față de primul semestru al anului 2014. Agricola Internațional SA, cea mai importantă companie a Grupului Agricola a înregistrat în primele 6 luni o cifră de afaceri de 172 de milioane de lei, similară celei înregistrate în primul semestru al anului trecut.

În primele șase luni ale acestui an, vânzările de carne de pui au crescut, după cum declară Grigore Horhoi, președintele Agricola Bacău: ,, Cifra de afacerise menține la nivelul anului trecut, situație cauzată în principal de diminuarea vânzărilor de nutrețuri combinate la terți. Cu toate acestea, în primele șase luni ale anului vânzările de carne de pui au crescut cu 6,8% în volum (19.043 tone), comparativ cu perioada similară din 2014, iar în valoare cu 5,2 procente, în contextul unei scăderi a preţului mediu al pieţei la carnea de pasăre, tendință manifestată atât în piața internă cât și pe piața europeană.”, a afirmat acesta.

Tot în primul semestru al acestui an, compania SALBAC a înregistrat o cifră de afaceri de 47,439, în creștere cu 11,2% față de primele șase luni ale anului precedent, când se înregistra o cifră de afaceri de42,662. Cea mai mare creștere a fost realizată de salamurile crud-uscate: 17% creștere în valoare, respectiv 19% în volum.În același timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o ușoară scădere planificată a volumelor de 3,38%, în trendul pieței. „Menținem tendinţa de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde performăm de ani buni și suntem lideri de piață. Salamul de Sibiu AGRICOLA își păstrează poziția de lider detașat în segment (52% valoric, 50% în volume). Am capacitat în întregime facilitatea de producție a salamurilor crud-uscate în care am investit anul trecut și controlăm cu atenție diminuarea producției de salamuri fiert-afumate, pe care o compensăm cu producția de sortimente proaspete cerute de piața internă și externă (mititei, carne tocată, cârnăciori proaspeți)”, a mai precizat Grigore Horhoi.

În primul semestru al acestui an, categoria semipreparate și produse de tip ready-meal a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 7,2 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (14,044 milioane lei ei față de 13,101 mil lei în S1 al 2014), iar vânzările acestor produse au înregistrat 5% creștere în volume. Cât despre categoria ouă pentru consum, vânzările au înregistrat o creștere de 13,34 % (30,567 milioane de ouă în primele șase luni din 2015), respectiv o creștere de 20,78% a vânzărilor valorice (10,236 milioane lei în S1 al anului 2015).