Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Auto |
|

Grupul constructorilor auto Renault, Nissan și Mitsubishi a anunțat o nouă strategie de dezvoltare în viitor

La Paris, grupul constructorilor auto Renault, Nissan, Mitsubishi a anunțat noua strategie de dezvoltare în viitor, informează Radio România Actualități. Aceasta ar putea conține și decizii de închidere a unor unități de producție și concedieri, în încercarea de redresare după două luni de oprire a activității.
 aboneaza-te
Renault

Noul model de cooperare va fi centrat pe reducerea costurilor, creșterea eficienței, a competitivității și a rentabilității, și mai puțin pe volumul producției. Cele trei grupuri ale alianței își vor împărți piețele astfel încât Nissan să fie lider în regiuni precum China, America de Nord și Japonia, Renault în Europa, Rusia, America de Sud și Africa de Nord, iar Mitsubishi în Sud-Estul Asiei, noteză Radio România Actualități

La fel și în cazul proiecției asupra automobilului viitorului, Nissan se va concentra pe mașinile cu conducere autonomă, Renault pe vehiculele electrice, iar Mitsubishi mai ales pe cele hibride.

„Alianța reprezintă un parteneriat strategic și operațional unic în domeniul auto și ne oferă un avantaj puternic în peisajul auto mondial aflat în continuă schimbare. Noul model de afaceri ne va permite să valorificăm la maximum activele și performanțele fiecărei companii, a declarat Jean Dominique Senard, președintele Consiliului de Administrație al Alianței și al Renault”.

Strategia, parte a planului de redresare pe trei ani, care va fi prezentat vineri, se dorește și un nou model de cooperare între cei trei parteneri ai alianței, care nu au reușit să-și valorifice suficient potențialul.

Potrivit unor informații a căror confirmare este așteptată, vineri, în planul de redresare sunt prevăzute închideri de fabrici și concedieri.

Nissan vizează reducerea afacerilor sale în Europa, piață încredințată partenerului Renault. La rândul lor, francezii și-ar propune să facă economii de două miliarde de euro, în următorii trei ani, prin închiderea unor fabrici și desființarea a cel puțin 5.000 de locuri de muncă. Renault a încheiat anul trecut cu pierderi de peste 140 de milioane de euro, din cauza dificultăților întâmpinate de partenerul său japonez Nissan, dar și a scăderii vânzărilor.

În Franța de exemplu, unde are 15 uzine, fiecare linie de montaj nu poate produce decât două modele de mașini, pe când concurentul său Peugeot și-a dezvoltat de mult platforme polivalente. O altă dificultate este gama de mașini, considerată neadaptată cererii.

De altfel Renault intenționează să-și revizuiască lista de modele și să renunțe la 50% din gama actuală până în 2025.

Statul, deținător a 15% din acțiunile Renault, a garantat împrumutul de 5 miliarde de euro pentru a-i permite să se redreseze după criza sanitară, dar cere aducerea în țară a unei părți din producția delocalizată în străinătate și în special pe cea pentru mașinile electrice.

Președintele Emmanuel Macron a anunțat ieri că statul francez va investi opt miliarde de euro pentru a susține întreaga filieră auto de pe teritoriul Franței, prin stimularea vânzarilor și investiții în dezvoltarea autovehiculelor slab poluante, în special electrice și hibride.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii