Cautare




, Staff

Asigurări |
|

Grupul austriac VIG a obținut, în 2017, 306 milioane de euro în România din asigurările auto

Grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG), prezent în țara noastră prin trei asiguratori (Omniasig, Asirom și BCR Asigurări de Viață), și-a obținut anul trecut 60,4% din veniturile din România, respectiv 306 milioane de euro, din asigurările auto, cu 11% mai puțin decât în anul anterior.
shutterstock_deficit-bani-money-auto-evolutie

Din totalul primelor vândute în țara noastră de companiile VIG, 35% au fost pe RCA, respectiv 177 de milioane de euro, o scădere de 24%, față de anul anterior, cauzată de perioada de plafonare a valorii primelor dintre 18 noiembrie 2016 și 17 mai 2017.

În schimb, primele CASCO au crescut cu 14%, ajungând la 129 de milioane de euro, reprezentând 25,4% din totalul primelor vândute de cei trei asiguratori VIG din țara noastră.

O pondere de 12,2% au reprezentat polițele de viață cu primă unică, 62 de milioane de euro, o creștere de 65%, față de anul anterior. În schimb, polițele de viață cu prime regulate au reprezentat 8,3%, 42 de milioane de euro, în condițiile în care au stagnat.

Asigurările de viață au reprezentat doar 1,2% din totalul primelor vândute de cei trei asiguratori VIG din România, 6 milioane de euro, deși au crescut cu 110%, față de anul anterior.

Din alte asigurări generale, cele trei companii VIG din România au vândut polițe în valoare de 90 de milioane de euro, cu 14% mai puțin decât în anul anterior, reprezentând 17,9% din total.

Astfel, primele vândute de VIG în țara noastră au scăzut anul trecut cu 5%, față de anul anterior, până la 506,5 milioane de euro.

Prin cele trei companii din țara noastră, VIG și-a asigurat, anul trecut, o cotă de 24,6% din piața de asigurări din România, anul trecut – Omniasig a avut 10,9% (locul 4), Asirom VIG 10% (locul 5%), iar BCR Asigurări de Viață 3,6% (locul 10). Astfel, Omniasig a reprezentat 44,3% din totalul polițelor vândute de VIG în România, Asirom 40,7%, iar BCR Asigurări de Viață 15%.

Judit Havasi, membru al bordului VIG, a spus că, în România, intenționează să se concentreze mai mult pe asigurările de viață și de sănătate, cele două segmente fiind printre propritățile grupului în Europa Centrală și de Est.

România este una dintre cele cinci piețe pe care vrem să creștem ponderea asigurărilor de viață și oferta, dar și pe CASCO și property mai este mult loc de îmbunătățire. Așa cum ne-am așteptat, linia RCA este încă una specială și suntem angajați să continuăm pe această piață și dorim să compensăm această volatilitatea de anul trecut cu alte linii de business”, a punctat Havasi.

De asemenea, atât în regiune, cât și țara noastră, VIG intenționează să se concentreze pe bancassurance, prin parteneriatul pe care-al are cu Erste Group în zece țări, și pe digitalizare.

Elisabeth Stadler, CEO și președintele Consiliului Director al VIG, a menționat că strategia pe bancassurance prevede o fuziune a companiilor de asigurări compozite cu cele de bancassurance deținute de VIG în Ungaria, Slovacia, Croația, Austria și Cehia, dar nu și în România. Astfel, VIG nu inteționează să fuziune BCR Asigurări de Viață cu Asirom VIG sau Omniasig.

În plus, jumătate din bugetul IT al VIG, respectiv aproximativ jumătate din 50 de milioane de euro, va fi direcționat în acest an spre activități de digitalizare.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii