Cautare




, Contributor

Industrie |
|

Gruia Stoica

gruia_stoica.jpg
Avere: 420- 430 milioane euro Vârstă: 44 de ani Județ: Bucureşti Domeniu:  Transporturi feroviare, turism

PRINTRE CEI MAI MARI TRANSPORTATORI EUROPENI

Cu patru fabrici în portofoliu şi o flotă de 16.773 vagoane şi 403 locomotive, proprietarul Grampet, Gruia Stoica este cel mai mare transportator feroviar privat din România şi sud-estul Europei.

Gruia Stoica controlează Grampet, cel mai mare grup feroviar privat din România şi sud-estul Europei, cu afaceri totale de aproximativ 325 de milioane de euro şi 8.500 de angajaţi, în 2011. Grupul derulează operaţiuni în nouă ţări, respectiv în România, Ungaria, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Germania, Ucraina, Republica Moldova şi Austria.

Gruia Stoica deţine patru fabrici de construcţii, reparaţii şi modernizări vagoa­ne de călători şi marfă, în România (Remar Paşcani şi Reva Simeria), Ungaria (Grampet Debrecen) şi Serbia (FZV Zelvoz Smederevo). În curând, Grampet se va extinde şi pe piaţa transportului feroviar din Cehia, Slovacia şi Serbia, iar în Kazakhstan şi China vor fi în­fiinţate case de expediţii. Grampet se află în tratative cu Ministerul Transporturilor din Republica Moldova pentru înfiinţarea, îm­preună cu Căile Ferate Moldoveneşti, a unei fabrici de reparaţii material rulant. Remar Paşcani reconstruieşte şi modernizează în acest moment trenuri Diesel de călători, care circulă în Republica Moldova, cu posibilita­tea de a dezvolta acest produs şi în spaţiul CSI. “Sunt aproximativ 900 de trenuri de modernizat în acest mod, iar noi suntem în pole-position pentru un lot de până la 450 dintre acestea. Un asemenea contract ar crea în jur de 1.000 de noi locuri de muncă în România şi Republica Moldova“, a explicat Gruia Stoica. În 2011, investiţiile de peste 21 milioane de euro ale Grupului au fost orien­tate către Remar Paşcani şi Reva Simeria, dar tot anul trecut, Grampet a preluat Servtrans Mentenance, Servtrans Traverse (de la IRS Luxemburg) şi SC Biodiesel SRL. Gruia Stoica provine dintr-o familie de meşteşu­gari. În martie ’90, tânărul de 21 de ani s-a hotărât să-şi clădească propriul business. După apariţia legii societăţilor comerciale, a înfiinţat Turnomet SA, probabil una din primele societăţi pe acțiuni din România. În ‘94, vânzarea de produse metalurgice către diverse firme din ţară şi străinătate îi aducea un profit de aproximativ patru milioane de dolari. În 2000, după ce transportul pe calea ferată a fost liberalizat, Gruia Stoica (împli­nise 31 de ani) a obţinut licenţa de transport, înfiinţând Grup Feroviar Român. Primele 120 de vagoane achiziţionate l-au costat numai 2.000 de mărci germane, bucata. „În baza unui contract, am preluat de la bulgari mai multe vagoane pe care ei nu ştiau cum să le recupereze din Serbia. Am riscat într-o ţară răvăşită de război, am identificat vagon după vagon şi le-am adus în România”, afirmă Gruia. Asemănător a achiziţionat şi prime­le locomotive. Chinezii scoteau la vânzare locomotivele exportate de România în China. „Una m-a costat în jur de 20.000- 30.000 de dolari. Mai mult am plătit transportul”, îşi aminteşte Stoica.

AVEREA LUI GRUIA: FABRICI, LOCOMOTIVE ŞI VAGOANE

Grupul Grampet administrează 16.773 vagoane şi 403 de locomotive. Deţine patru fabrici de construcţii, reparaţii şi modernizări vagoane de călători şi marfă, în România (Remar Paşcani şi Reva Simeria), Ungaria (Grampet Debrecen) şi Serbia (FZV Zelvoz Smederevo). Fabrica din Serbia deţine un mini-hotel şi un bazin olimpic, de peste 2.000 de mp.

 

Este proprietarul a două hoteluri: Hotel Poiana Ciucaş din Poiana Brașov şi Hotelul Semenic, din Reşita. La hotelul din Poiana Braşov, investiţiile vor continua, începând cu primăvara lui 2013. Până în prezent au fost investite aproximativ opt milioane de euro, din cele 20 de milioane de euro preconizate, pentru a ridica gradul de clasificare la cinci stele.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii