Cautare




, Contributor

Industrie |
|

Gruia Stoica, interesat de preluarea companiei bulgare de transport feroviar de marfă BDZ Cargo

gruia_stoica.jpg
Operatorul privat de transport feroviar de marfă Grup Feroviar Român (GFR) controlat de omul de afaceri român Gruia Stoica a cumpărat ieri caietul de sarcini pentru privatizarea companiei bulgare de transport feroviar de marfă,BDZ Cargo.

Grup Feroviar Român, operatorul privat de transport feroviar de marfă controlat de omul de afaceri român Gruia Stoica se află printre cei șapte investitori străini care au cumpărat până în acest moment caietul de sarcini pentru privatizarea companiei bulgare de transport feroviar de marfă,BDZ Cargo. “Inițial am cumpărat caietul de sarcini prin intermediul companiei Bulgarian Railway Company. Ieri însă am cumpărat caietul de sarcini în nume propriu, al GFR“, a explicat Gruia Stoica pentru Forbes România.

Compania Bulgarian Railway Company operează în acest moment în Bulgaria în domeniul transportului feroviar de marfă, aflându-se pe locul second, după BDZ Cargo, în funcție de venituri. Compania feroviară de stat din Bulgaria a înregistrat anul trecut venituri de aproximativ 100 de milioane de euro. “În acest moment analizăm documentația din caietul de sarcini. Rămâne de văzut dacă vom depune o ofertă sau nu“, a precizat Gruia Stoica.

Autoritățile bulgare se află la a doua tentativă de privatizare a companiei de stat. La prima încercare, din vara anului trecut, nu a fost depusă nicio ofertă concretă.

 

Gruia Stoica controlează Grampet, cel mai mare grup feroviar privat din România şi sud-estul Europei, cu afaceri totale de aproximativ 325 de milioane de euro şi 8.500 de angajaţi, în 2011. Grupul derulează operaţiuni în nouă ţări, respectiv în România, Ungaria, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Germania, Ucraina, Republica Moldova şi Austria.

Gruia Stoica deţine patru fabrici de construcţii, reparaţii şi modernizări vagoa­ne de călători şi marfă, în România (Remar Paşcani şi Reva Simeria), Ungaria (Grampet Debrecen) şi Serbia (FZV Zelvoz Smederevo). În curând, Grampet se va extinde şi pe piaţa transportului feroviar din Cehia, Slovacia şi Serbia, iar în Kazakhstan şi China vor fi în­fiinţate case de expediţii. Grampet se află în tratative cu Ministerul Transporturilor din Republica Moldova pentru înfiinţarea, îm­preună cu Căile Ferate Moldoveneşti, a unei fabrici de reparaţii material rulant. Grup Feroviar Român face parte din grupul Grampet, fiind operatorul de transport feroviar de marfă care operează în România.

Update 1:

Privatizarea BDZ Cargo, divizia de transport de marfă a companie feroviare stat din Bulgaria, ar fi considerată un succes dacă guvernul de la Sofia ar obţine 200 de milioane de leva (102 milioane de euro), a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Ivailo Moskovski.

Fondurile pe care Bulgaria speră să le obţină sunt necesare urgent pentru plata unei părţi a datoriilor de 750 de milioane de leva (peste 380 de milioane de euro) ale holdingului care operează transportul pe căile ferate.

Holdingul BDZ ar înceta să existe dacă nu este plătită o parte a datoriei, a spus ministrul.

"Sindicatele acuză că active de 500 de milioane de leva vor fi vândute la un preţ mult prea mic. Dacă îmi aduce cineva un investitor care este dispus să plătească atâţia bani întind eu personal covorul roşu", a declarat Moskovski, adăugând că privatizarea nu este sfârşitul, iar autorităţile fac tot posibilul pentru a finaliza cu succes vânzarea diviziei de marfă.

 

Vezi aici la cat a fost evaluata in 2012 averea lui Gruia Stoica:

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii