Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Groupama Asigurări și-a crescut profitul cu 30%, în 2016, dar a suferit din cauza plafonării RCA. Vizează prime subscrise de peste 1 mld. lei, în 2017

Groupama Asigurări și-a crescut profitul net din 2016 cu 30%, față de anul anterior, până la aproape 30 milioane de lei, generând profit pentru al treilea an consecutiv.
Groupama Asigurari_CEO Francois Coste_20 martie 2017

Asiguratorul și-a majorat și nivelul primelor subscrise cu 16%, cu 5% peste nivelul pieței, atingând o valoare de 932,3 milioane lei.

Pentru acest an, Groupama și-a propus o creștere a primelor brute subscrise cu 10%, până la 1,025 miliarde lei, iar profitul să-l mențină la un nivel similar cu cel de anul trecut. Majorarea se poate datora asi­gu­ră­rilor de sănăta­te, poli­ţelor contra ac­ci­dentelor şi asi­gu­ră­rilor pentru compa­ni­i.

Creșterea afacerilor din acest an s-a bazat pe asigurările non-viaţă, care au reprezentat aproape 901 milioane lei, anul trecut, în creştere cu 19%, faţă de anul anterior. Dintre acestea, 357,7 milioane lei le-au adus cele CASCO, care s-au majorat cu 6,3%, anul trecut, susținute de o evoluție bună pe toate canalele de distribuție și foarte bună a canalului leasing.

Polițele RCA au avansat cu 62%, până la 282 milioane lei. Reprezentanții Groupama au recunoscut că, în ciuda creșterii, pe unele segmente de RCA au înregistrat scăderi din cauza plafonării tarifelor, între 18 noiembrie 2016 și 18 mai 2017. Efectele acestei plafonării se vor vedea cu adevărat peste 18-24 de luni, au subliniat reprezentanții asiguratorului. 

Segmentul property, inclusiv agro, a urcat cu 1,5%, până la 193,7 milioane lei, asigurările agricole fiind în creștere cu 3,4%, iar cele de locuințe cu 6,3%.

Alte asigurări non-viaţă au crescut cu 8%, până la 38,6 milioane lei, datorită CMR, răspunderi civile și asigurări de călătorie în străinătate.

Asigurările de viaţă au scăzut cu 32%, coborând la 31 milioane lei, din cauza finalizării a două contracte de bancassurance (vânzare prin intermediul băncilor).

Pentru asigurările de sănătate şi accidente, primele subscrise au înregistrat o creștere de 52,3% anul trecut, dar valoarea a ajuns de-abia la 23 milioane lei, cu 60.000 de clienți, ca urmare a îmbunătățirii prezenței pe piață și a creșterii graduale a portofoliului.

„«Preferat și profitabil» au fost obiectivele strategice în baza cărora ne-am condus businessul, în ultimii patru ani, iar rezultatele ne confirmă din nou că mergem în direcția bună. Avem un brand puternic, valori solide – solidaritate, proximitate, responsabilitate și performanță – o echipă implicată și o strategie de dezvoltare care funcționează și pe care o vom continua. În 2017, vom profita de dinamica comercială actuală pentru a ne consolida poziția între liderii pieței și vom continua să fim alături de clienții noștri, asigurând continuitatea planurilor lor personale și profesionale, atunci când apar evenimente neprevăzute”, a spus François Coste, CEO al Groupama Asigurări.

Rata netă de recomandare a Groupama Asigurări a ajuns la 66, anul trecut, față de 55, în anul anterior, iar gradul de satisfacție al clienților a ajuns la 92%, conform unui studiu al IRSOP, realizat în septembrie 2016.

Asiguratorul are în România 1,1 milioane de clienţi individuali şi 67.000 de companii. Compania face parte dintr-un grup internaţional de asigurări şi servicii financiare, cu 32.600 de angajaţi și membri, deservind 13 milioane de clienţi la nivel global.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii