Cautare




, Contributor

Între noi părinții |
|

Grija de tine – ingredientul esențial  ca să fii un părinte mai bun

De 7 luni trăim într-un roller coaster emoțional. Pe de o parte, incertitudinea, limitările, frica, gândurile negative ne copleșesc. Ne-am dori o oarecare stabilitate, un nou normal pe care să știm cum să îl gestionăm. Pe de altă parte, aceleași elemente de mai sus ne oferă și scuza perfectă să nu ne ocupăm de nevoile noastre. Suntem și părinți și dascăli și profesioniști care lucrează de acasă, ne străduim să fim de toate pentru toți și uităm de noi. de Cristina Oțel,  Trainer & Life Design Coach
Portrait,Of,A,Happy,Lady,Wearing,A,Grey,Jersey,Breathing

Vestea mai puțin bună este că trăim cu un nivel ridicat de stres și vremurile tulburi, lipsa de claritate în ceea ce privește viitorul persistă. Oboseala, anxietatea, insomniile sau depresia sunt parte din realitatea tot mai multor oameni. Mentalitatea rigidă ne va bloca în rolul de victimă, ne va lăsa fără energie și răbdare și, ca părinți, nu e ceva ce ne putem permite dacă vrem să ne creștem copiii într-un mediu sănătos.

Vestea bună este că avem libertatea să ne concentrăm atenția pe alte aspecte pe care le putem influența: gândurile și emoțiile noastre, mediul de acasă, programul și felul în care ne folosim timpul. Cu cât mai mult ne exersăm mentalitatea flexibilă, cu atât mai ușor ne va fi să vedem posibile soluții în loc de probleme fără sfârșit, iar asta se va traduce în mai multă armonie și pentru noi, dar și pentru copii.

Am lucrat cu mulți părinți în training și coaching de-a lungul timpului și interacțiunea cu ei mi-a arătat că părinții (și în mod special mamele) care își fac timp pentru ei sunt mai degrabă excepția decât regula. Dacă ar fi să te oprești din citit acest articol și să faci o listă cu cele mai importante 5 persoane din viața ta, care ar fi ele? Aș găsi numele tău scris acolo? Pe ce loc? 98% dintre mamele pe care le-am întâlnit în sala de curs nici măcar nu își pun problema că
și-ar putea trece numele pe listă.

Vreau să știi că poți schimba asta, că poți fi important în viața ta. Copiii tăi merită cei mai buni părinți, iar pentru asta e esențial să ai grijă de tine și să îți hrănești nevoile.

5 lucruri practice pe care să le incluzi  în stilul tău de viață

Sunt aici să îți dau câteva idei pe care poți începe să le pui în practică încă de pe acum.

  • Timp fără telefon – În special imediat după ce te trezești dimineața și înainte să te culci seara. Dacă te trezești cu măcar 15-20 minute înaintea celorlalți, de exemplu, îți poți crea un „buzunar“ de oxigen numai pentru tine, în care să faci ceva pentru sufletul tău. Vei fi alt om pentru tot restul zilei, mai pregătit să rezolvi provocările ce-ți vor ieși în cale. Altfel, dacă primul și ultimul lucru pe care îl vezi în fiecare zi este ecranul înseamnă că alegi să pui starea ta de bine în mâinile altora.
  • Recunoștința – Un exercițiu de recunoștință practicat constant îți poate schimba viața, pentru că te ajută să schimbi lucrurile pe care te concentrezi. Când îți propui să devii mai conștient de toate lucrurile bune care se petrec zilnic în viața ta, îți antrenezi abilitatea de a fi recunoscător. Și, schimbând felul în care te uiți la lucruri, schimbi lucrurile la care te uiți.
  • Inspirația – Include în programul tău zilnic măcar 5-10 minute în care să fii inspirat. Poți alege să citești o carte sau un articol, să asculți un podcast. E o cale perfectă de a învăța, de a vedea lucrurile într-o lumină nouă și de a contracara presiunea știrilor negative.
  • Meditația – Să îți iei câteva minute de stat în liniște zilnic e poate unul dintre cele mai bune alegeri pe care le-ai putea face. Meditația nu e despre a-ți goli mintea de gânduri, asta nu se poate, ci despre a o liniști și a o antrena să rămână cât mai mult timp în prezent, fără să fie distrasă de miile de gânduri. E momentul de conectare cu tine.
  • Mișcarea – Orice formă de exercițiu fizic este binevenită. Te va ajuta să ai o stare mai bună, să ai mai multă energie, dar și să îți crești șansele să îmbătrânești frumos și să ai un corp care să te ajute să te bucuri mai mult de viață.

Nu te ambiționa să le încerci pe toate deodată pentru că va deveni copleșitor și riscul să renunți e mare. Poți începe cu a-ți crea timp pentru acea recomandare pe care crezi că îți va fi cel mai simplu să o pui în practică, să o testezi timp de o săptămână sau două și apoi să treci la următoarea.

Zile cu armonie îți doresc!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii