Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Grapefruit: “Inovația vine în primul rând din mindset”

ana_maria_bogdan.jpg
“Inovația nu apare peste noapte, presupune să ai oameni cu multă experienșă și înțelegere de business. Foarte multă lume are idei. Întrebarea este dacă știi să le implementezi și ce să faci cu succesul rezultat”, explică Ana-Maria Bogdan, managing director Grapefruit.

Chiar dacă este o agenție recunoscută în special pentru proiectele de rebrandig, în cei 13 ani de existență peste 65% din veniturile Grapefruit vin din proiectele digitale. Drept urmare anul trecut compania s-a repoziționat ca agenție de digital product development.

"Într-o industrie atât de competitivă, inovația este un driver esențial al succesului, iar acest lucru ne-a obligat să regândim modul în care funcționăm, structura echipelor, procesele interne, dar mai ales ne-a ridicat probleme serioase cu privire la profilul oamenilor pe care vrem să-i recrutăm și modul în care ei ar trebui să evolueze în cadrul companiei”, afirmă Ana-Maria Bogdan.

"Când reinventezi un business așa cum am făcut și noi, iți pui în primul rând problema genului de oameni pe care îi vrei în companie. Inovația vine în primul rând din mindset. Cei care lucrează în departamentele de inovație sunt de fapt oameni cu experiență în foarte multe departament, în multe businessuri. Ei trebuie să înțeleagă cum funcționează diverse industrii”, este de părere reprezentantul agenției.

Aflaţi mai multe despre inovaţie din ediţia specială The Innovation Issue.

Dacă întreaga capacitate a unei organizații de a inova e strâns legată de capitalul uman, de cunoștințele cumulate ale oamenilor din echipe și de aptitudinile lor, întrebarea este cum pot fi toate acestea gestionate?

"Avem o zi pe lună, ‘Pink Friday’ unde întrega echipă reunită, fară grija task-urilor curente, punem în discuție diverse teme sau proiecte personale, facem prezentări, organizăm sesiuni de brainstorming și încercăm să identificăm acele idei care se pot transforma în produse sau servicii cu valoare adaugată”, povestește Ana-Maria Bogdan pentru a descrie felul în care încearcă echipa Grapefruit să managerieze toate elementele mai sus menționate.

Când devine o companie cu adevărat digitală

Principala problemă pe care o întâmpină departamentul de digital în cadrul unei companii, sau o agenție din partea clientului apare atunci când digitalul este subordonat unui alt departament.

"Când o companie are viziunea că digitalul este un canal care iți generează venit, care poate să iți crească loialitatea acea companie trebuie să iși poziționeze departamentul de digital la nivelul tuturor celorlalte departamente. Statisticile demonstrează că departamentele de digital care dau cu adevarat randament sunt doar  cele care sunt tratate la același nivel de organizație”, explică Ana-Maria Bogdan.

O altă problemă apare în momentul în care grupul își impune strategia la nivel de regiune. ,,Când ai o soluție globală iți reduci costurile dar nu prea poți să ții cont de mentalitatea locală”, mai spune Ana-Maria.

Totate aceste lucruri nu fac altceva decât să contribuie la o încetinire a dezvoltării domeniului la noi în țară.

Ana-Maria Bogdan are 12 ani de experienţă de marketing & digital acumulată în telecom, retail, banking, media & advertising, a absolvit un Executive MBA la University of Sheffield, iar din 2006 este membră în Consiliul Director al IAB România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii