Cautare




, Contributor

Forbes Staff

Bunuri de consum |
|

GPeC E-Commerce România: În 2019 cumpărăturile online au fost de peste 4,3 miliarde de euro, în creștere cu 20% față de 2018

Potrivit ARMO, sectorul de e-commerce a depășit pragul de 4,3 miliarde de euro la finalul anului 2019, cu 20% mai mult decât în 2018 când valoarea comerțului online a fost estimată la aproximativ 3,6 miliarde de euro.
Andrei-Radu-Founder-GPeC

Ritmul de creștere 2019 vs. 2018 a fost mai redus comparativ cu 2018 vs. 2017, când rata de creștere de la un an la altul a fost de aproximativ 30%. Valoarea de peste 4,3 miliarde de euro face referire la toate tranzacțiile generate din România atât către comercianții autohtoni, precum și către magazinele online din afara granițelor țării.

„Dacă facem o medie, înseamnă că românii au cheltuit pentru cumpărături online aproximativ 12 milioane de euro în fiecare zi a anului trecut, în creștere de la 9,86 milioane euro media zilnică înregistrată în 2018. Însă, potrivit Eurostat, doar 23% din populația României a făcut cumpărături online în 2019, ceea ce ne situează pe penultimul loc din Uniunea Europeană, devansând doar Bulgaria cu 22% – fapt care ne arată că e-commerce-ul românesc mai are mult loc de creștere”,  spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

Potrivit estimărilor principalilor jucători, comerțul online va continua să crească și în 2020, cel mai probabil urmând să depășească pragul de 5 miliarde de euro la finalul acestui an.

Sectorul de comerț electronic din România confirmă trendul pozitiv din ultimii ani, astfel că și în 2019 a înregistrat o creștere de două cifre. Pentru prima dată a fost depășit pragul de 4 miliarde de EUR, ceea ce înseamnă o evoluție de 20-22% față de 2018. Există posibilitatea ca în 2020 să depășim pragul de 5 miliarde de EUR”, spune Florinel Chiș, Director Executiv ARMO.

GPeC este, de 15 ani, reprezentantul e-commerce-ului din România. Printre altele, GPeC centralizează datele și publică în fiecare an raportul comerț electronic românesc. O caracteristică importantă a anului 2019 a fost creșterea valorii medii a cumpărăturilor online pe majoritatea verticalelor de piață. Chiar și în cazul în care valoarea medie s-a diminuat, scăderea a fost nesemnificativă, iar numărul de comenzi a fost mai mare ceea ce a condus la o creștere generală a întregii piețe de e-commerce cu 20-22% față de 2018.  Potrivit 2Performant, cea mai mare creștere a coșului mediu s-a înregistrat pe categoria Electro-IT&C, de la 738,27 lei în 2018 la 875 lei în 2019.

Creșteri ale coșului mediu s-au înregistrat și pe categoriile: fashion, articole pentru copii, pet shop, cărți, muzică și film. Categoriile unde s-au înregistrat ale valorii medii a tranzacției au fost: home & garden, beauty, auto & moto, adult.

În 2019 tendința cumpărăturilor online făcute de pe telefonul mobil s-a accentuat, tot mai mulți români preferând să cumpere online de pe telefon în detrimentul Desktop-ului, respectiv: 63,6% cumpără de pe Mobil comparativ cu 36,4% care au rămas fideli Desktop-ului.

„Concluzia principală în urma acestor statistici este că vizitarea website-urilor, precum și cumpărăturile online se fac majoritar de pe telefonul mobil, drept urmare magazinele online trebuie să își optimizeze website-urile cu prioritate pentru device-urile mobile, lucru pe care multe încă îl neglijează și riscă să piardă clienți. În cadrul Competiției GPeCevaluăm magazinele online prin peste 200 de criterii care vizează prioritar User Experience și am observat că multe magazine online pornesc cu optimizările de la Desktop spre Mobile și nu invers, cum ar fi normal. Inclusiv în campaniile de marketing și în realizarea ad-urilor neglijează afișarea acestora pe mobil iar strategia ar trebui să fie Mobile First, Desktop Second”, explică Andrei Radu.

Dacă la nivel național, doar 23% din populația României a făcut cumpărături online în 2019  potrivit studiului iSense cu reprezentativitate la nivel urban și exclusiv în rândul utilizatorilor de internet, 56% din internauți au cumpărat online cel puțin lunar, în creștere de la 53% în 2018.

Ca și în ultimii 3 ani, cumpărătorii aleg să cumpere de la magazinele online cu notorietate pe piață, care au prețuri cât mai mici și livrare cât mai rapidă, aceștia fiind principalii factori în luarea deciziei de cumpărare – neschimbați începând cu 2017. În schimb, în 2019 s-au evidențiat alți doi factori care câștigă teren în luarea deciziei de cumpărare: recomandările prietenilor, ușurința procesului de cumpărare.

Potrivit datelor furnizate de eMAG pentru GPeC, la finalul lunii decembrie 2019, în platforma eMAG Marketplace erau înregistrați 20.119 comercianți online activi, în creștere semnificativă de la 14.749 în decembrie 2018.

Conform ARMO, în campania de Black Friday din noiembrie 2019, românii au făcut cumpărături online în valoare de 253 milioane euro, deși au fost vehiculate în spațiul public și cifre care au depășit pragul de

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii