Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Google își consolidează poziția de lider în topul furnizorilor de spații media la nivel mondial

Google domină topul internațional al furnizorilor de spații media, diferența dintre acesta și cel mai apropiat competitor mărindu-se semnificativ pe parcursul anului trecut, potrivit noului raport Top 30 Global Media Owners 2015, realizat de ZenithOptimedia, rețeaua internațională de media din care face parte și Zenith România.
google.jpg

Beneficiind de creșterea vânzarilor telefoanelor inteligente și tabletelor, Google devine mult mai accesibil consumatorilor aflați în mișcare, fiind deosebit de util celor interesați de compararea prețurilor, permițându-le să caute informații și să vizualizeze conținutul în orice loc și moment. Acest lucru a creat noi oportunități de targetare prin ad display-uri, contribuind la creșterea businessului Google.

Principalul beneficiar al tranziției către zona de mobile a fost, însă, Facebook, care cunoaște cea mai rapidă creștere în Top 30 Media Owners, veniturile sale crescând cu 63% pe parcursul anului trecut.

Facebook a îmbrățisat în mod activ tehnologia mobilă, cu scopul de a-și încuraja utilizatorii să-l viziteze în mod regulat pe tot parcursul zilei, adaptând totodată și formatul reclamelor pentru a se încadra perfect în conținutul feed-ului.

Facebook este al 10-lea cel mai mare furnizor de spații media din clasamentul 30 Media Owners.

Și în România, cei doi jucători din spatiul digital înregistrează creșteri anuale de peste 50%, deși pozițiile într-un posibil clasament local nu ar fi încă atât de sus ca în clasamentul global.

Echivalentul chinez al lui Google – Baidu – se situeaza pe locul 14 în acest top, înaintea rivalilor digitali Yahoo! (locul 18) și Microsoft (locul 21), înregistrând una dintre cele mai rapide creșteri (43% față de anul anterior).

Grupo Globo, principalul media owner din Brazilia, este o altî companie ce înregistrează creștere anuală rapidă (+15% de la an la an). Ca și Baidu, Globo a beneficiat de prezența sa într-o piață emergentă cu dezvoltare rapidă, dar recentele dificultăți economice din Brazilia, cel mai probabil, vor limita continuarea creșterii pe termen scurt.

În Top 30 Global Media Owners există un alt furnizor media locat într-o piață emergentă și anume CCTV: compania națională de televiziune a Chinei. CCTV cumulează aproximativ un sfert din piața de publicitate TV a Chinei, a treia cea mai mare din lume.

În cadrul topului există cinci furnizori de digital exclusiv – Google, Facebook, Baidu, Yahoo și Microsoft, care au generat 71miliarde de dolari din venituri media, ceea ce reprezintă 68% din tot consumul global de publicitate la nivel mondial.

Jonathan Barnard, ZenithOptimedia Head of Forecasting: „Creșterea rapidă a mediei digitale și a piețelor emergente de advertising a dus la consolidarea poziției furnizorilor de spații media precum Google, Facebook, Baidu și Globo, în detrimentul furnizorilor de media tradițională din piețele dezvoltate. Chiar dacă unii furnizori de media din piețele emergente se confruntă cu provocări în extinderea business-ului pe termen scurt, ne așteptăm să asistăm la intrarea lor în Top 30 în anii care urmează”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii