Românii apreciază tabletele şi smartphone-urile mai mult decât polonezii sau maghiarii, vor să fie online chiar şi atunci când se află pe o insulă pustie, au început să urmărească mai mult videoclipuri de pe internet decât programe TV, dar sunt încă reticenţi în privinţa plăţilor online, mai arată studiul citat.
Numai 32% dintre români folosesc internetul aproape în fiecare zi (în medie), cel mai scăzut procent dintre cele cinci ţări incluse în studiu, aproape jumătate faţă de Ungaria (62%) şi Slovacia (61%). Aproape jumătate dintre români (45%) intră pe internet cel puţin odată pe săptămâni, potrivit datelor Eurostat, citate de Google.
Circa 67% dintre români folosesc smartphone-uri sau telefoane mobile pentru a se conecta la internet, iar 32% folosesc tabletele, procente mai mari decât în celelalte cinci ţări. Utilizatorii români par să fie foarte deschişi faţă de noutăţile tehnologice, cum ar fi căutarea vocală: 60% dintre respondenţi sunt deschişi la acest tip de inovații, cel mai mare procent dintre toate cele cinci ţări
75% dintre ei accesează paginile de socializare şi 72% comunică online prin mesaje text, însă femeile socializează mai mult pe internet decât bărbații
Laptop-urile şi calculatoarele personale sunt cel mai des folosite pentru căutări online, în timp ce smartphone-urile şi tabletele se folosesc pentru accesarea reţelelor de socializare.
O treime dintre românii aflaţi în mediul on-line intră pe internet de îndată ce se trezesc.
Numai 35% dintre cei care intră on-line fac operaţiuni bancare astfel (pe ultimul loc între cele cinci ţări) şi suntem penultimii în ceea ce priveşte cumpărăturile online (60%).
Românii sunt cei mai împătimiţi autori de bloguri dintre toate ţările participante în studiu: 12% deţin bloguri, în timp ce în celelalte ţări procentul abia ajunge la 7%.