FacebookTwitterLinkedIn

Organizațiile interesate pot depune proiectele începând cu 2 iunie, perioada de aplicare urmând să se încheie pe 11 iulie.

Programul Digital News Initiative, început ca un parteneriat între Google și un grup restrâns de organizații media din Europa, s-a dezvoltat într-un ecosistem cu peste 150 de parteneri, care colaborează pentru sprijinirea jurnalismului de calitate cu ajutorul tehnologiei și inovației.

Programul este deschis oricărui jucător implicat în industria europeană a jurnalismului digital, indiferent de dimensiune sau experiență.

Prima etapă a DNI a început în noiembrie anul trecut, iar Google a nominalizat pe cei 128 de beneficiari ai primei runde de finanțări în februarie 2016. Peste 1.000 de proiecte din peste 30 de țări europene au fost depuse în această primă rundă.

Perioada de depunere a proiectelor pentru a doua rundă de finanțare va dura șase săptămâni, între 2 iunie și 11 iulie. Detalii suplimentare se găsesc pe pagina oficială a proiectului: https://www.digitalnewsinitiative.com/.

Un scurt rezumat despre cum funcționează Digital News Initiative Innovation Fund

Prin DNI, Google vrea să atragă proiecte care să reflecte un nou model de jurnalism digital, să sprijine dezvoltarea de noi modele de business sau să schimbe modul în care utilizatorii consumă știri în mediul digital.

Proiectele pot să fie foarte experimentale, însă trebuie să aibă obiective foarte precise și un conținut digital semnificativ. Nu este obligatoriu să utilizeze produse și servicii Google.

Proiectele de succes trebuie să aibă o componentă de inovație și să aibă un impact pozitiv asupra jurnalismului digital original și viitorului acestui domeniu.

Innovation Fund se adresează publicațiilor, jucătorilor exclusiv online, start-up-urilor, parteneriatelor sau indivizilor din Uniunea Europeană sau țările EFTA (European Free Trade Association).

Sunt disponibile trei tipuri de finanțări:

Proiecte prototip: Se adresează organizațiilor și indivizilor care întrunesc criteriile de eligibilitate și care solicită finanțări de până la 50.000 euro. Acestea sunt proiecte în stadiul incipient, cu idei care necesită rafinare și confirmare. Proiectele prototip sunt prioritare în programul DNI și beneficiază de finanțare 100%.

Proiecte de nivel mediu: Se adresează oricărei organizații care îndeplinește criteriile de eligibilitate și solicită până în 300.000 euro. Sunt acceptate solicitări de finanțare în proporție de 70% din costul total al proiectului.

Proiecte mari: Se adresează oricărei organizații care îndeplinește criteriile de eligibilitate și solicită peste 300.000 euro. Sunt acceptate solicitări de finanțare în proporție de 70% din costul total al proiectului. Valoare finanțării este de maximum 1 milion euro.

Excepție de la acest prag de 1 milion euro pot face marile proiecte colaborative (de exemplu: internaționale, multi-sector, care implică numeroase organizații) sau care aduc un beneficiu semnificativ noului ecosistem.

Detalii complete se găsesc pe pagina Digital News Initiative (http://www.digitalnewsinitiative.com/), incluzând criterii, termeni și condiții, formulare de aplicare. Proiectele trebuie depuse în engleză înainte de termenul limită de 11 iulie al acestei runde de finanțare.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR LA NIVEL URBAN – MAI 2016

Selecția inițială a proiectelor este realizată de o echipă dedicată, compusă dintr-un mix de oameni proeminenți din industria media și specialiști Google, care vor analiza fiecare proiect propus din punct de vedere al eligibilității, inovației și impactului.

Ei vor face recomandări vis-a-vis de finanțarea proiectelor prototip sau medii către Consiliul Innovation Fund, care va supraveghea procesul de selecție.

Consiliu este și cel care votează în cazul proiectelor mari. Google va anunța beneficiarii celei de a doua runde de finanțări înainte de sărbătorile de iarnă.

Larry Page si Sergey Brin au fondat Google in 1998. De atunci, compania a crescut la peste 50.000 de angajati la nivel global, oferind o gama larga de produse si platforme populare precum Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome si YouTube.

În octombrie 2015, Alphabet a devenit compania-mama a Google.