Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

IT |
|

Google a lansat Knowledge Graph în limba română

google.jpg
Google a anunţat lansarea Knowledge Graph (Graficul cunoştinţelor), o funcţionalitate a motorului de căutare care ajută utilizatorii să descopere rapid şi uşor informaţii noi.

Timp de peste patru decenii, căutarea a constat, practic, într-o corelare a cuvintelor cheie cu interogările. Pentru un motor de căutare, cuvintele erau doar atât – cuvinte.

De exemplu, termenul "phoenix" are în România o semnificaţie mult mai bogată. Acesta poate indica o formaţie de muzică foarte cunoscută în România, un oraş din Statele Unite sau o pasăre mitologică. De aceea, Google a creat un model inteligent, un "grafic", care înţelege entităţile din lumea reală şi relaţiile dintre ele, transmite Mediafax.

  Knowledge Graph permite utilizatorilor să caute lucruri, oameni sau locuri pe care Google le cunoaşte – simboluri, celebrităţi, oraşe, echipe sportive, clădiri, forme de relief, filme, lucrări de artă şi multe altele – şi să primească pe loc informaţiile relevante pentru căutarea făcută. Este un prim pas esenţial către căutarea de nouă generaţie, care are la bază inteligenţa colectivă a internetului şi oferă o perspectivă asupra lumii mai apropiată de cea a oamenilor.

"Knowledge Graph de la Google  nu se bazează doar pe surse publice, cum ar fi Freebase, Wikipedia şi CIA World Factbook, ci acţionează la o scară mult mai mare, vizând o acoperire şi profunzime mult mai vaste. În prezent, Knowledge Graph conţine peste 570 milioane de elemente – oameni, locuri, lucrări, obiecte, etc., precum şi peste 18 miliarde de date concrete şi relaţii dintre aceste obiecte diverse. În plus, este adaptat în funcţie de ce se caută şi ce informaţii există pe internet.

Knowledge Graph, căutarea Google este mai eficientă în principal din trei puncte de vedere, susține compania.  Astfel, Google "oferă un răspuns mai bun" – cuvintele pot fi ambigue, însă Google poate înţelege diferenţa şi restrânge rezultatele căutării doar la ceea ce îl interesează pe utilizator: un singur click pe unul din link-uri oferă rezultatul care era de interes.

De asemenea, Google "generează cel mai bun rezumat" (cu ajutorul Knowledge Graph, Google înţelege mai bine interogarea, aşa că poate sintetiza informaţii despre acel subiect; de exemplu, pentru căutarea Maria Tănase, apar informaţii despre perioada de viaţă, dar şi detalii despre cele mai cunoscute melodii interpretate de cântăreaţă). Pentru a alege ce informaţii se afişează, Google analizează date agregate despre căutările făcute pe fiecare subiect. De exemplu, oamenii sunt interesaţi să afle ce cărţi a scris Mircea Eliade, însă, în cazul lui Gheorghe Dinică, sunt mai interesaţi de filmele în care a jucat, decât de melodiile interpretate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii