Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Giampaolo Manzonetto, Director General Lactalis România: În lipsa unor ajutoare de stat, economia va colapsa și există riscul ca afacerile mici și mijlocii să între în insolvență

Giampaolo Manzonetto, Director General Lactalis România, este de părere că statul ar trebui să ofere mediului antreprenorial ajutoare financiare, pentru că altfel conomia va colapsa și există riscul ca afacerile mici și mijlocii în special - de la furnizori, la comercianți, dar și mici antreprenori – să între în insolvență.  
Giampaolo Manzonetto

Forbes România: Ce decizii de business a luat compania dumneavoastră de la izbucnirea epidemiei de coronavirus? Care sunt măsurile pe care compania dumneavoastră le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Activitatea de producție și livrare a companiilor din Grupul Lactalis România – Albalact, Covalact, Dorna Lactate, Lactalis România, Lactalis Logistic, Lactate Harghita, Parmalat România și Rarăul – se desfășoară, în prezent, în condiții normale. Colaborăm îndeaproape cu partenerii noștri – transportatori sau comercianți – pentru a proteja în primul rând angajații și pentru a asigura continuitatea business-ului.

În toate companiile din Grupul Lactalis România am adoptat și implementat măsuri speciale, în linie cu recomandările și reglementările guvernamentale, atât pentru asigurarea produselor (lactate și sucuri) cu respectarea strictă a criteriilor de calitate și siguranță alimentară, cât și pentru protejarea angajaților și prevenirea răspândirii infecției cu noul coronavirus. Cu prioritate, am intensificat procesele de igienizare și dezinfectare în toate fabricile companiilor Grupului Lactalis Romania, sub stricta supraveghere a departamentului de Calitate și Control al Sigurantei Alimentare și am introdus acțiuni speciale de curățare și igienizare în toate spațiile de depozitare și birouri. Am comunicat un Ghid Intern de Conduită, cu instrucțiuni clare privind modul în care angajații trebuie să acționeze pentru a preveni extinderea noului coronavirus. Desfășurăm permanent instructaje suplimentare ale salariaților cu privire la măsurile de igienă individuală și limitarea accesului în incintele companiei și am intensificat fluxurile interne de igienizare a locațiilor.

Toate locațiile Lactalis România au fost dotate cu materiale  suplimentare de curățenie, materiale igienico-sanitare și materiale speciale de protecție pentru angajați. Am introdus măsuri și reguli interne de restrictionare a accesului vizitatorilor în incintele companiilor din Grupul Lactalis România. Am implementat reguli și fluxuri de lucru speciale pentru angajații din zona de producție și operațiuni logistice. Monitorizăm permanent salariații care au călătorit în zone cu risc ridicat de infectare cu coronavirus, asigurând respectarea măsurii de carantină sau autoizolare și păstram un strâns contact cu autoritățile sanitar-veterinare locale. Din 16.03.2020, am dispus intern implementarea prevederilor legii 19/2020 privind acordarea de zile libere plătite salariaților cu copii mai mici de 12 ani, pe durata suspendării cursurilor școlare.

Această nouă măsură legală este comunicată salariaților și managerilor, iar formulare interne specifice sunt  publicate pe intranetul companiei, pentru o mai facilă gestionare a acestui proces.Am implementat măsuri temporare extraordinare cum sunt munca la domiciliu și alternanța angajaților la birouri, menite să protejeze sănătatea angajaților și să limiteze fluxul de angajați în incintele companiei. În acest moment, 10% dintre angajați lucrează de-acasă (peste 220 de persoane). Este vorba doar despre angajații din zona administrativă care, în general, își pot desfășura activitatea la distanță fără să fie nevoie de prezența la birou, astfel că business-ul companiei poate fi susținut fără perturbări semnificative. De asemenea, am inchiriat laptopuri pentru angajații care nu aveau în dotare astfel de echipamente și, astfel, vom crește numărul salariaților care vor lucra de acasă prin rotație. Existau deja în companie sisteme prin care se pot susține teleconferințe și videoconferințe multiple ca principale instrumente de lucru, însă în noile condiții am adaptat și îmbunătățit rapid aceaste facilități interne.

Este important de precizat, așa cum transmite și Autoritatea Națională Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), că datele științifice existente la momentul actual, precum și experiența anterioară cu infecțiile tip SARS și MERS, ne arată că acest nou coronavirus nu se transmite prin intermediul alimentelor, în consecință populația nu poate contacta acest virus pe calea alimentelor. Acest virus are nevoie de o gazdă (umană sau animală) pentru a crește și  nu se poate dezvolta pe alimente sau în interiorul acestora. Cercetările științifice actuale sugerează că virusul poate supraviețui câteva ore pe suprafețe, dezinfectanții de uz casnic fiind eficienți în vederea eliminării acestuia. Atât timp cât personalul din sectorul alimentar respectă cu strictețe bunele practici de igienă individuală și colectivă, nu există posibilitatea ca acesta să contamineze produsele alimentare pe care le manipulează sau suprafețele din cadrul unității.

Forbes România: Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioadă de timp pentru a atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

Un ajutor financiar guvernamental – cum au acordat sau au în plan să acorde alte state europene – ar fi absolut necesar. Afacerile încetinesc și chiar se vor bloca. Companiile din foodservice și turism și-au oprit deja activitatea, alte companii urmează să-și înceteze temporar activitatea, iar asta înseamnă lipsa vânzărilor și a încasărilor. Oamenii stau acasă, iar angajatorii trebuie să plătească în cotinuare salarii și taxe. Aici e mare nevoie de intervenția statului cu un pachet de ajutoare financiare, cum ar fi subvenții de stat pentru șomajul technic, subvenții pentru fermieri în cazul excedentului în producția de lapte, deductibilitate la produse care ar trebui casate din cauza lipsei vânzărilor, scutire sau amânare de la plata impozitelor.

În lipsa unor ajutoare de stat, economia va colapsa și există riscul ca afacerile mici și mijlocii în special – de la furnizori, la comercianți, dar și mici antreprenori – să între în insolvență.

Forbes România: Care sunt scenariile posibile pe care le vedeți pentru business-ul dumneavoastră dacă epidemia continua și/sau ia amploare? Dar pentru întreaga economie românească?

Managementul companiei a pus la punct câteva planuri de acțiune în diverse scenarii de răspândire a infecțiilor Covid-19, planuri pe care le ajustează pe parcurs, monitorizând constant legislația, comunicatele și hotărârile guvernamentale. Măsurile pentru siguranța alimentară și a angajaților sunt luate în deplină concordanță cu dispozițiile autorităților sanitare, iar activitatea companiilor din Grupul Lactalis România va fi adaptată în consecință.

Este greu de previzionat chiar si pe termen scurt; situația epidemiei se schimbă de la o zi la alta. Desigur, luăm în calcul că, în anumite zone și sub influența unor factori, unii – independenți de activitatea noastră, pot interveni perturbări sau întârzieri în producție și livrare. În scenariul izolării unui număr mare de salariați la domiciliu sau în centrele de carantină, suntem pregățiți să operăm modificări importante și să simplificăm structurile de producție și livrări.

Criza provocată de pandemia Covid19 va afecta, mai mult sau mai puțin, toate entitățile de stat sau private, iar impactul negativ asupra economiilor în general și asupra economiei țării noastre va fi mare.  Cel mai important este să ne adaptăm eficient și realist măsurile și acțiunile în funcție de situație. Avem un rol de jucător strategic în industria alimentară din România, acela de a furniza populației produsele alimentare necesare, în contextul crizei de coronavirus care afectează întreaga industrie națională, astfel că depunem toate eforturile pentru a limita eventuale consecințe ale situației actuale asupra activității noastre și, implicit, asupra activității comercianților și aprovizionării populației.

Forbes România: Cum credeți că ați putea ajuta comunitatea – socială și/sau de business?

În primul rând,  dezvoltăm bune canale interne de comunicare  cu angajații noștri. Instruind peste 2200 de salariați distribuiți teritorial în toată țara, sperăm să ajutăm comunitățile din care ei fac parte cu informații utile și coerente. De asemenea, comunicăm constant infomații utile consumatorilor noștri. În calitate de lider al pieței românești de produse lactate, mai putem să oferim consultanță și expertiză în aplicarea legislației, măsurilor și sistemelor și, nu în ultimul rând, vom oferi ajutor material, în special alimente pe care le producem.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii