
Giampaolo Manzonetto, Director General Grup Lactalis România (Albalact, Covalact De Tara, LaDORNA Lactate, Rarăul, ZUZU, și Lactalis Logistic) a prezentat soluțiile pe care compania le-a implementat în contextul actual și ce strategii au adoptat pentru reinventarea business-ului.
Cu un rol important în industria alimentară și o cifră de afaceri de 250 de milioane de euro, grupul Lactalis a luat toate măsurile de siguranță impuse de autorități și s-a organizat cu mult înainte de izbucnirea pandemiei.
“Noi știm că am avut un rol fundamental în structura României pentru a livra mâncare primară la români. Toți angajații au înțeles și au interpretat foarte bine acest rol fiindcă au fost foarte activi în privința asta”, spune Giampaolo Manzonetto.
Din punct de vedere comercial, grupul Lactalis România a suspendat multe activități de marketing și s-au mutat mai mult pe zona de digital, astfel încât să satisfacă nevoile clienților.
Creștere semnificativă a vânzărilor în vremuri de pandemie
În ceea ce privește partea de vânzări, Giampaolo Manzonetto spune că “A fost un boom de comenzi. În martie am avut 22% creștere, comparativ cu aceeași periaoadă a anului precedent”.
Deși criza a venit pe neașteptate, directorul general al grupului Lactalis precizează că “Eram pregătiți cu mai multe scenarii, pe care din fericire nu am ajuns să le aplicăm. Eram pregătiți să facem livrare și noaptea”.
Pe de altă parte, acesta mai spune că în ultimile două luni au înregistrat la nivelul grupului o scădere a cererii de produse proaspete, în timp ce cererea de produse cu termene de valabilitate mai lungi a crescut.
Consumul de produse locale, factor important în repornirea economiei țării
Pentru o revenire a economiei țării, Giampaolo Manzonett consideră că este important ca oamenii să consume produse locale, astfel încât banii să circule în interiorul țării.
“Sunt convins că pentru a reporni economia trebuie să circule bani. E singura modalitate pentru a reporni mai repede economia“, continuă acesta.
Contextul actual a determinat și schimbarea comportamentului consumatorilor. Mai exact, Giampaolo Manzonett susține că “urmează o perioadă în care va fi o readresare spre produse mai ieftine sau de bază” și că nu se așteaptă la o “creștere mare pe produse sofisticate”.