Electrocasnicele mari (MDA) au avut vânzări de 471 milioane de euro, cu aproape 10% în plus față de ianuarie – septembrie 2018.
Sectorul de electronice (CE) a înregistrat, de asemenea, o performanță bună, de +4%, atingând valoarea de 325 milioane euro. Cea mai mare rată de creștere a venit însă de la electrocasnicele mici (SDA), cu un plus de 11%, până la valoarea de 165 de milioane euro.
IT-ul continuă să piardă 9,5% din valoare, coborând la 287 milioane euro. Aceeași evoluție descendentă și pentru sectorul echipamentelor de birou (OE), care a scăzut cu aproape 5% din valoare, în primele nouă luni din 2019, atingând pragul de 23 milioane de euro. În același trend descendent intră și sectorul de aparate foto digitale, cu o scădere de 7,6% și 15 milioane euro în vânzări absolute.
Ianuarie – Septembrie 2019
Telecom
Creșterea sectorului continuă să fie adusă de fablete (telefoane smart cu display >5,6 inch), care și-au majorat vânzările cu peste 91%, în primele nouă luni din 2019, atingând valoarea de 806 milioane euro.
Core wearables (ceasuri smart, brățări inteligente etc) au marcat un salt de peste 57%, până la valoarea de 29 milioane de euro, în timp ce vânzările de căști de telefoane au crescut cu peste 22%, până la 25 milioane de euro.
Telefoanele mobile clasice (cu display <5,6 inch) scad în continuare într-un ritm alert, aproape -75%, coborând la 129 milioane de euro. Cu toate acestea, segmentul reprezintă încă peste 10% în vânzările sectorului de telecom.
Electrocasnice mari
Cea mai importantă categorie de produse din segment, frigiderele, și-au majorat vânzările cu 13% față de primele nouă luni din 2018, atingând 144 milioane de euro. Frigiderele reprezintă aproximativ 30% din valoarea sectorului de electrocasnice mari.
Următoarele că importanță sunt mașinile de spălat rufe, cu 136 milioane de euro și o majorare de aproape 13% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Segmentul de aparate de gătit (aragazuri și cuptoare) a avansat cu peste 3%, până la 70 de milioane de euro, în timp ce vânzările de plite încorporabile s-au majorat cu 3,5%, până la 26 milioane de euro.
Segmentul uscatoarelor de rufe își continuă traiectoria ascendentă, cu un plus de peste 35% în T3, până la valoarea de 10 milioane de euro. Și categoria mașinilor de spălat vase este una cu rată mare de creștere, de 23%, și o valoare absolută a vânzărilor de 24 milioane de euro.
O performanță bună marchează și cuptoarele cu microunde, 12% și 17 milioane de euro, în timp ce hotele au avut o evoluție mai modestă, de doar +1% și 17 milioane de euro.
Pe o pantă descendența la nouă luni se află congelatoarele, în scădere cu 9%, până la 28 milioane de euro.
Produse electronice
Cu o pondere de 88% din valoarea categoriei de electronice, televizoarele au avut o evoluție pozitivă și în primele nouă luni din 2019, de 6%, până la 285 milioane de euro.
Cea mai bună evoluție vine, însă, de la boxe, cu o creștere de 17,6% și 6 milioane de euro în vânzări absolute, în timp ce vânzările de boxe portabile au crescut ușor, +0,7%, până la 10 milioane de euro.
Camerele video scad în ritm accelerat, mai bine de -35%, până la valoarea de 3 milione de euro, în timp ce vânzările de căști s-au diminuat cu aproape 13%, până la valoarea de 2 milioane de euro.
Consolele de jocuri sunt în aceeași zona de scădere accelerată, cu -16%, până la 15 milioane de euro, la fel că și sistemele home cinema, care au atins o valoare de 6 milioane de euro, cu un procent mai puțin față de primele nouă luni din 2018.
IT
Cele mai importante categorii ale sectorului, computerele și laptopurile, au marcat scăderi severe de peste 26% și, respectiv, peste 5%, până la valori de 45 si 161 milioane de euro. Tabletele continuă și ele curba descendentă, cu o diminuare de 17%, până la valoarea de 28 miloane de euro. Tastaturile continua să scadă cu 3% până la 8 milioane de euro, la fel ca și monitoarele, care au înregistrat o ușoară diminuare de vânzări, de 0,7%, până la 28 milioane de euro.
Cresc, însă, puternic vânzările de camere web, +20,6% și 7 milioane de euro, urmate de mousi (pointing devices) cu un ușor plus de 0,7%, până la 28 milioane de euro.
Electrocasnice mici
Cu o rată de creștere de 134%, categoria de aparate de călcat verticale cu aburi s-a bucurat de cea mai bună performanță, deși vânzările absolute se mențîn la o valoare relativ mică: 3 milioane de euro, în primele nouă luni din acest an.
Urmează friteuzele, cu o creștere de peste 79% și o valoare de 2 milioane de euro și espresoarele de cafea, care au atins 29 milioane de euro în vânzări și un plus de aproape 27% față de perioada similară din 2018.