Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

GfK lansează o soluție integrată de măsurare a expunerii media

GfK Consumer Panel Services România lansează o soluție integrată de măsurare a expunerii media pentru TV, Radio, Print și Internet: GfK Crossmedia Link.
cercetare birou studiu

Noua soluție înglobează date despre cumpărăturile reale de bunuri de larg consum ale gospodăriilor din România și preferințele lor media. Folosind o sursă unică, GfK Crossmedia Link răspunde la nevoia de optimizare a planificării media și de măsurare a impactului campaniei media în vânzări.

Optimizarea planificarii media pleacă de la identificarea și izolarea targetului țintă și analizarea preferințelor lui față de cele patru canale.

În funcție de timpul mediu de expunere pentru fiecare canal, se evidențiază 5 tipologii de utilizatori media: TV Fans, Radio Friends, Print Lovers, Internet Heavy Users și Light Media Users.

Cele mai recente rezultate obținute cu ajutorul acestui instrument arată că la nivel național 42% dintre gospodării au un consum sub medie pentru cele patru canale.

Fiecare grup în parte își arată specificul atât în preferințele media cât și în comportamentul de cumpărare și stilul de viață. De exemplu, în rândul iubitorilor de print, preocuparea față de felul în care arată este cea mai mare, 86% dintre ei declarând că acest lucru este important pentru ei.

Pentru măsurarea impactului campaniei media, GfK Crossmedia Link analizează vânzările în trei puncte cheie: înainte de campanie, în timpul acesteia și post campanie. Soluția evaluează atât efectele campaniei asupra gospodăriilor expuse, cât și comportamentul de cumpărare al celor care nu au fost expuși.

Astfel, în rândul gospodăriilor expuse la campanie există o imagine detaliată asupra impactului. Pe lângă rezultatele legate strict de vânzări, se poate urmări și evoluția la nivel de număr de cumpărători sau efectele în ceea ce privește loialitatea lor.

„Fiecare canal de comunicare are rolul său pe care, dacă îl cunoaștem, ne va ajuta să îl folosim în campaniile noastre cât mai eficient. Astfel, televiziunea construiește imagine și acționează pe termen lung, având efecte directe asupra loialității. Radioul are un efect puternic pe termen scurt atunci când este folosit pentru a îndemna la acțiune imediată. Efectul fiecărui canal este evidențiat atunci când analizăm specific, în context, oamenii expuși canalului respectiv și nu doar la nivel de vânzări totale”, spune Ștefan Heremans, Global Product Head GfK Crossmedia Link.

Studiul GfK Crossmedia Link se aplică pe panelul de 3.000 de gospodării cărora GfK le monitorizează continuu consumul casnic de produse FMCG.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii