Cautare




, Contributor

Forbes.com

Lideri |
|

Germania şi România, ţările cu cele mai bune rezultate semestriale în Grupul Hornbach

hornbach.jpg
Hornbach Holding AG, unul dintre principalii retaileri de materiale de construcţii şi grădinărit din Europa, s-a menţinut pe una dintre poziţiile de top de pe piaţa de profil în primele şase luni ale anului financiar 2012 / 2013 (început la 1 martie 2012), un impact pozitiv având vânzările realizate în ţări precum Germania sau România.

Astfel, în prima jumătate a anului financiar 2012 / 2013 (1 martie – 1 august 2012), Hornbach Holding AG a raportat o creştere de 1% a vânzărilor consolidate, la 1,79 miliarde de euro. În acelaşi timp, veniturile operaţionale (EBIT) ale Hornbach Group în prima jumătate a anului fiscal au scăzut uşor, cu 2,9%, la 153,2 milioane de euro. Cu toate acestea, compania estimează că şi în acest an financiar acestea se vor menţine la nivelul întregistrat în perioada precedentă (1 martie 2011 – 29 februarie 2012).

“Comparativ cu rezultatele financiare obţinute în anul fiscal anterior, veniturile realizate în prima parte a anului curent sunt bune. Scăderea uşoară înregistrată la nivelul veniturilor noastre a fost cauzată, în principal, de atitudinea consumatorilor din zone importante din Europa de Vest şi de Est, aceştia devenind mai atenţi cu cheltuielile lor,  dar şi de condiţiile extreme de vreme din această vară”, a declarat Albrecht Hornbach, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Hornbach Holding AG.

Vânzările realizate în cele 137 de magazine operate de cel mai mare subgrup din cadrul Hornbach Holding AG, Hornbach Baumarkt AG, în Europa, au crescut cu 0,9% în primele şase luni din anul financiar curent, ajungând la 1,68 miliarde de euro.

“Suntem încântaţi îndeosebi de perfomanţa puternică a magazinelor noastre din Germania, care rămâne, de departe, cea mai mare piaţă a noastră. Aici ne-am depăşit competitorii şi am câştigat, din nou, cotă de piaţă, realizând vânzări în creştere cu 1,5%, la 971,3 milioane de euro, în primele şase luni. Drept urmare, ne aşteptăm ca în acest an financiar să obţinem rezultate mai bune decât concurenţii noştri. Clienţii noştri sunt încântaţi de varietatea de produse pe care o găsesc la Hornbach, de preţuri şi de serviciile oferite de specialişti. În plus, având în vedere actualul boom din sectorul german de construcţii pe zona rezidenţială şi de renovare, aceşti clienţi sunt foarte activi”, a punctat Albrecht Hornbach.

Vânzările din magazinele Hornbach din cele opt ţări din afara Germaniei au indicat un declin uşor, cu 2,1% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Criza datoriilor în euro care se desfăşoară în prezent, precum şi previziunile economice pesimiste au dus la o lipsă de optimism în rândul consumatorilor din zone mari din Europa de Vest şi Est, mai ales pe perioada verii.

“De aceea, este cu atât mai îmbucurător să observăm că, în anumite ţări, cum este şi cazul României, am reuşit să generăm creşteri în vânzări comparativ cu aceeaşi perioadă a anului fiscal anterior şi să depăşim media înregistrată de sectorul de profil în prima jumătate a lui 2012 / 2013”, a spus Hornbach.

Hornbach Baustoff Union, unul dintre cele trei subgrupuri ale companiei, care în acest moment operează 24 de magazine de construcţii în sud-vestul Germaniei, a avut o creştere de 2,6% pe întregul semestru întâi al anului, ajungând la vânzări de 114,8 milioane de euro. Veniturile operaţionale (EBIT) ale subgrupului au crescut şi mai puternic, cu 13,9%, la 5,5 milioane de euro.

Hornbach Immobilien AG, a treia companie din grup, a avut şi ea rezultate pozitive, şi şi-a îmbunătăţit câştigurile operaţionale cu 4,9% în primul semestru al anului financiar, la 23,4 milioane de euro.

Totodată, Grupul a revizuit estimările de creştere pentru întregul an financiar 2012 / 2013, vânzările putând înregistra un ritm de creştere mediu de o singură cifră şi venituri operaţionale (EBIT) la acelaşi nivel cu cel din 2011 / 2012 (169 milioane euro).

452 de noi angajaţi în doar şase luni

Hornbach a continuat şi în primul semestru al acestui an să fie un generator de noi locuri de muncă. Datorită deschiderii a trei noi magazine, printre care se numără şi locaţia din Timişoara, inaugurată în luna iulie, numărul angajaţilor a crescut cu 452, comparativ cu finele anului financiar precedent. Astfel, în acest moment compania numără 14.772 angajaţi.

Grupul Hornbach, fondat în 1877, este o afacere de familie şi se numără printre liderii de pe piaţa magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit din Europa. Cotată la Bursa din Frankfurt încă din 1987, compania activează în 9 ţări europene (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elveţia, Cehia, Slovacia, Suedia şi România), operând 137 magazine. În România, Hornbach a deschis primul magazin în 2007, iar în acest moment deţine trei magazine în Bucureşti (Berceni, Militari şi Baloteşti), unul în Braşov şi unul în Timişoara.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii