FacebookTwitterLinkedIn

Creșterea cumpărăturilor în mediul online și a cumpărăturilor făcute la supermarket au împiedicat o scădere de două cifre a vânzărilor din sectorul de retail din Germania în aprilie, informează Reuters. Acesta este un semn al rezistenței a celei mai mari economii din Europa pe perioada pandemiei de coronavirus.

Datele de la Oficiul Federal de Statistică arată că vânzările din segmentul retail au scăzut cu 5,3% pe lună, dar luna trecută a fost înregistrată o scădere mai mică, de 4%. Pe parcursul anului, vânzările din retail au scăzut cu 6,5% în termeni reali după o contracție revizuită de 1,2% în luna martie. Specialiștii prevăd o scădere de 14,3% pe viitor.

Vânzările din retail, un indicator volatil care a fost uneori supus revizuirii, au oferit un impuls economiei Germaniei, compensând astfel pentru sectorul de producție, care a fost în recesiune mai bine de un an.

Studiile arată că vânzările în supermarketuri au crescut cu 8% de la an la an, iar cumpărăturile online au crescut cu 24% în comparație cu luna aprilie a anului trecut. Astfel, aceste creșteri au compensat pentru o scădere cu peste 70% în vânzările de îmbrăcăminte, încălțăminte și articole din piele.

Cifrele demonstrează că Germania, care e considerată cea mai mare economie a Europei, începe să își revină în urma crizei coronavirus. Consumul ar putea crește și mai mult în următoarele luni, pe măsură ce viața economică și socială își revine la normal.